Zákon podle ní přináší některá dílčí opatření, jako například další zpřísnění podmínek pro velké znečišťovatele, nebo možnost zavedení nízkoemisních zón v centrech měst. "Důležité je i bezplatné užívání dálnic na území měst, je-li vyhlášen signál regulace, které by mělo výrazně odlehčit dopravě," uvedla Kristýna Kočí.
Na opatření, které zavedl ostravský magistrát a které umožňuje občanům využívat v době smogové situace MHD zdarma, se však dívá skepticky. "Hromadná doprava zdarma může vypadat líbivě, ve skutečnosti však k řešení problému nijak nepřispívá. Nelze nijak prokázat, že toto opatření přiměje lidi nechat auta doma, tím spíše, že je vyhlašováno prakticky z hodiny na hodinu a lidé nemají dostatek času na něj zareagovat. Navíc přináší městu náklady ve výši asi 1 milion korun denně. Dokážu si představit, že by tyto peníze mohly být využity racionálněji," doplnila šéfka poslaneckého klubu Věcí veřejných.
Ta kromě změny zákona taky upozornila, že situaci by měl aktivněji řešit i kraj, který má v oblasti znečištění významné pravomoci, například vydává integrovaná povolení. Vyhlášení signálu regulace mimo jiné ukládá největším průmyslovým znečišťovatelům omezit nebo úplně zastavit výrobu.
K věci:
- Smog v Ostravě láme rekordy, lidé jezdí MHD zdarma
- Smog ať řeší stát, na to my nedosáhneme, tvrdí primátor Karviné
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan