Na český průmysl můžeme být hrdí. Tatra pokračuje plně ve výrobě, navíc pomáhá v boji proti pandemii
09.11.2020 14:19
Pandemie zasáhla téměř všechny ekonomické obory, některá odvětví, zdá se, pokračují ale beze změn. Například kopřivnická Tatra, která spadá do průmyslového holdingu Czechoslovak Group a slaví letos 170.výročí nepřetržité výroby dopravních prostředků, svoji produkci nezastavila ani na jediný den.
„Máme velmi specifické portfolio a byli jsme si dobře vědomi toho, že musíme dostát svým smluvním závazkům. Museli jsme ale zabezpečit provoz tak, aby vše mohlo fungovat,“ říká generální ředitel Tatra Trucks Pavel Lazar. S hrozícím výpadkem dodavatelských komponentů se automobilka vypořádala tak, že přednostně začala vyrábět vozy, na které měla všechny díly. Pomohla i tatrovácká soběstačnost - hlavní součásti jako motory, podvozky a kabiny si automobilka sama.
Tatra v boji proti pandemii
Tatrovky odjakživa tvoří páteř logistických kapacit české armády, a proto není divu, že výrazně pomáhají i v boji proti pandemii. Už na jaře se staly hlavním prostředkem při distribuci roušek nebo nyní při převozu komponentů pro polní nemocnici v Letňanech.
„Specializovaný záchranný sbor, pověřený příjmem a distribucí roušek, které ČR nakupovala, využíval techniku Tatra. Hasičské tatrovky přitom najely 450 tisíc kilometrů bez jakéhokoliv incidentu,“ vypočítává Pavel Lazar.
Tatra se věnuje i novému vývoji vozidel, jen v letošním roce pracuje na 12 prototypech. Pro integrovaný záchranný systém například vyvíjí dálkově řízené vozidlo, které bude možné ovládat na vzdálenost až tří kilometrů. Vozidlo by mělo obstát i v nejnáročnějších podmínkách. Mělo by se například bez problémů pohybovat v ohnisku požáru a realizovat protipožární zásah bez účasti lidské posádky.
„Toto vozidlo vyvíjíme primárně pro Českou republiku a užití pro něj kromě Integrovaného záchranného systému najde i armáda,“ dodává Pavel Lazar. Díky zvolené strategii tak Tatra může i letos splnit plán a vyrobit 1200 vozidel, z nichž dvě třetiny zamíří do zahraničí.
Můžete mě nějak přesvědčit, že toto ministerstvo není jen politickou trafikou? Protože ho stejně řídí lidi bez kompetence nebo vám snad přišla Langšádlová nebo teď Ženíšek kompetentní? A nezvládlo by agendu ministerstvo školství? Protože dřív to zvládalo. Jak to vysvětlíte?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.