DPP a policie zahájí čtvrtý ročník dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“

19.04.2013 10:33

I přes to, že statistika nehod, ve které dojde ke srážce chodce s tramvají, každoročně úspěšně klesá, mohli v loňském roce chodci za tyto nehody z více než 90 procent. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto i v letošním roce pokračuje ve spolupráci s Policií ČR v osvětové akci „Není cesty zpět“. Kampaň od 22. do 26. dubna upozorní chodce a zejména školáky, na rizikové chování v silničním provozu s ohledem na provoz tramvají.

DPP a policie zahájí čtvrtý ročník dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

 

 

Cílem projektu je poukázat na skutečnost, že tramvaj má podle platných pravidel silničního provozu vždy přednost v jízdě. A to i na přechodu pro chodce, kde musí ostatní nekolejová vozidla umožnit bezpečné přecházení chodcům.

V loňském roce došlo k 58 nehodám, z nichž 54 měli na svědomí chodci. Dvě nehody byly bohužel smrtelné. I přes to, že vloni došlo k nejméně nehodám za posledních šest let, pozornější chování chodců by dokázalo nehody omezit na minimum. K výraznému zlepšení došlo i meziročně, jelikož v roce 2011 se stalo 77 nehod, z nichž smrtelných bylo sedm.

„Ve speciálně vyzdobené tramvaji návštěvníkům ukážeme fotografie z míst nehod, plakáty s pravidly bezpečného přecházení a další informační materiály s bezpečnostní tematikou. Tramvaj bude přistavena na čtyřech místech,“ říká Petr Malík, vedoucí oddělení Marketing a dodává: „Letošní, v pořadí již čtvrtý, ročník osvětové akce „Není cesty zpět“ se uskuteční ve dnech 22. až 26. dubna vždy dopoledne od 8:30 do 11:30.“

Pro zájemce jsou připraveny přednášky a besedy, na kterých budou policisté z preventivně informačního oddělení Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy, společně s dispečery a řidiči DPP, prezentovat základní bezpečnostní pravidla a specifika tramvajového provozu v Praze. Akce je určena pro veřejnost, zejména se zaměřuje na žáky základních škol.

K zabránění kolize s jiným vozidlem nebo s chodcem má řidič tramvaje jedinou možnost – včas tramvaj zastavit. Brzdná dráha nezatížené tramvaje T3 z 50 km/h činí 56 m. Osobní vůz stejnou rychlost ubrzdí na 28 metrech, a navíc se může na rozdíl od tramvaje překážce vyhnout.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Poučení ze Zašové

10:14 Zdeněk Jemelík: Poučení ze Zašové

Valašská vesnice Zašová má pevné místo v mých vzpomínkách na vzdálené mládí, proto mě zaujala zpráva…