BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut

17.09.2013 13:05

Společnost BusLine se i v letošním roce zapojila do akcí pořádaných v rámci Mezinárodního dne bez aut a již popáté představila obyvatelům České Lípy jak historické autobusy, tak i první skutečně bezpečný autobus pro děti „Beruška“. Všechny okružní jízdy vč. MHD mohla veřejnost využít zcela zdarma.

BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut
Foto: red
Popisek: BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut

„V rámci letošního 5. ročníku jsme pro návštěvníky akce připravili okružní jízdy jak v historických autobusech, tak i v prvním skutečně bezpečném autobuse pro děti „Beruška“. Obyvatelé České Lípy tedy měli možnost nejen s námi zavzpomínat na historii cestování, ale také se seznámit s bezpečnou jízdou pro jejich děti. Touto netradiční akcí jsme chtěli především poukázat na přednosti a výhody autobusové dopravy a jsme potěšeni, že zájem o tuto akci rok od roku roste. Historické autobusy představujeme veřejnosti poměrně často v rámci pořádání různých akcí, objednat si jejich služby ale může i jednotlivec. Jeden z vozů se v roce 2012 objevil i v oblíbeném českém seriálu „Vyprávěj“. Bezpečný autobus Berušku na svých cestách využívají především mateřské školky a s jejich dětmi od loňského listopadu, kdy byl slavnostně uveden do provozu, již najezdil mnoho desítek tisíc km, sdělil generální ředitel společnosti BusLine a.s., Tomáš Roubiček.

V rámci dnešní akce byly představeny historické autobusy Škoda 706 RO, Škoda 706 RTO Lux, Škoda 706 RTTN vč. návěsu Karosa NO 80, Karosa ŠL 11 a Škoda RTO MTZ. Společnost BusLine ve své sbírce vlastní dva z nich, a to vozy Škoda RTO MTZ a Karosa ŠL 11, oba dva z roku 1972. První z nich byl vyroben v podniku LIAZ Rýnovice a disponuje 43 místy k sezení, jeho délka je téměř 11 metrů. Celková hmotnost je více než 14.000 kg, počet rychlostí 5 + 1 a za hodinu ujede max. 75 km. Druhý z nich byl vyroben ve Vysokém Mýtě a jeho kapacita je 47 míst k sezení a délka více než 11 metrů. Celková hmotnost je téměř 14.000 kg a dosahuje rychlosti až 100 km za hodinu. Jako zástupce moderní autobusové dopravy se představil bezpečný autobus pro děti „Beruška“. Tuto naprostou novinku v české autobusové dopravě využívají především mateřské školky pro přepravu svých dětí za sportovními a kulturními aktivitami. Moderní autobus SOR ILH 2012 disponuje kapacitou 51 míst k sezení. Všechna sedadla jsou vybavena systémem IsoFix a tříbodovými pásy. Dětských sedaček typu Maxi-Cosi FeroFix INTESE RED 2012 je zde celkem 50. Otevřený Maxi-Cosi FeroFix umožňuje dítěti snadný přístup do autosedačky. Díky unikátnímu vedení automobilového pásu je upnutí dítěte velmi snadné a rychlé. Systém IsoFix disponuje rovněž unikátní technologií AirProtect® poskytující optimální ochranu v případě bočního nárazu. Velkou výhodou této autosedačky je, že doslova roste do výšky i šířky spolu s dítětem, její využitelnost je pro děti od 3 do 12 let.

„U příležitosti Mezinárodního dne bez aut měli obyvatelé České Lípy možnost využít zdarma i MHD a jsem potěšen, že si okružní jízdu v historických autobusech a v Berušce nenechala ujít ani starostka města, paní Hana Moudrá. Akce odstartovala v 9:30 a končila v 15:00 hodin. Všichni cestující si z akce mohli odnést nejen výjimečný zážitek z jízdy skutečnými autobusovými veterány, ale také i pamětní jízdenky. Ti nejmenší byli obdarováni balónkem,“ doplnil Tomáš Roubiček.

Technická specifikace 2 historických autobusů BusLine:

Karosa ŠL11-1307 Turist 
výrobce: Karosa, národní podnik Vysoké Mýto
rok výroby: 1972
karoserie: druh samonosná ocelová
výrobce Karosa, národní podnik Vysoké Mýto, výrobní číslo 2668
motor: výrobce Liaz, národní podnik Jablonec nad Nisou, typ ML 634,
čtyřdobý, vodou chlazený motor, palivo motorová nafta, objem válců 11940 cm3, počet válců 6
počet míst: 47 – 47 k sezení
celkové rozměry: délka 11 170 mm
šířka 2 500 mm
výška 3 120 mm
rozvor: 5 500 mm
hmotnost – celková: 13 765 kg
pohotovostní: 9 220 kg
užitečná: 4 465 kg
obsluhy: 80 kg
počet náprav: 2 – 1
kola a pneumatiky na nápravě: zadní zdvojená, 10 x 20 R
brzdy: provozní vzduchová, nouzová vzduchová,
parkovací pružinová, zpomalovací výfuková
maximální rychlost: 100 km/hod.
vozidlo bylo opravováno od září 2009 do července 2010 na středisku Jilemnice
při rekonstrukci bylo odpracováno celkem 2 660 hod.

ŠKODA RTO 706 MTZ
rok výroby: 1972
výrobce: LIAZ Rýnovice
motor: LIAZ, zdvihový objem: 11 781 cm3
převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem,
pohon zadní nápravy dvoudílným spojovacím hřídelem
počet rychlostí: 5 + 1
výrobní číslo: 71624112
karoserie: celokovová
pneumatiky: 11.00-20
počet náprav: 2 – 1 zadní
celkové rozměry – délka: 10 810 mm
šířka: 2 500 mm
výška: 2 980 mm
hmotnost – celková: 14 400 kg
provozní: 8 700 kg
počet míst: 41 + 2 k sezení
maximální rychlost: 75 km/hod.

Mgr. Nikola Bradíková
PR manager

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti uspělo v prestižní anketě Zákon roku

11:27 Ministerstvo spravedlnosti uspělo v prestižní anketě Zákon roku

Ve čtvrtek 25. dubna 2024 byly vyhlášeny výsledky patnáctého ročníku ankety Zákon roku. Na druhém mí…