BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut

17.09.2013 13:05

Společnost BusLine se i v letošním roce zapojila do akcí pořádaných v rámci Mezinárodního dne bez aut a již popáté představila obyvatelům České Lípy jak historické autobusy, tak i první skutečně bezpečný autobus pro děti „Beruška“. Všechny okružní jízdy vč. MHD mohla veřejnost využít zcela zdarma.

BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut
Foto: red
Popisek: BusLine představil historické autobusy v rámci Mezinárodního dne bez aut

„V rámci letošního 5. ročníku jsme pro návštěvníky akce připravili okružní jízdy jak v historických autobusech, tak i v prvním skutečně bezpečném autobuse pro děti „Beruška“. Obyvatelé České Lípy tedy měli možnost nejen s námi zavzpomínat na historii cestování, ale také se seznámit s bezpečnou jízdou pro jejich děti. Touto netradiční akcí jsme chtěli především poukázat na přednosti a výhody autobusové dopravy a jsme potěšeni, že zájem o tuto akci rok od roku roste. Historické autobusy představujeme veřejnosti poměrně často v rámci pořádání různých akcí, objednat si jejich služby ale může i jednotlivec. Jeden z vozů se v roce 2012 objevil i v oblíbeném českém seriálu „Vyprávěj“. Bezpečný autobus Berušku na svých cestách využívají především mateřské školky a s jejich dětmi od loňského listopadu, kdy byl slavnostně uveden do provozu, již najezdil mnoho desítek tisíc km, sdělil generální ředitel společnosti BusLine a.s., Tomáš Roubiček.

V rámci dnešní akce byly představeny historické autobusy Škoda 706 RO, Škoda 706 RTO Lux, Škoda 706 RTTN vč. návěsu Karosa NO 80, Karosa ŠL 11 a Škoda RTO MTZ. Společnost BusLine ve své sbírce vlastní dva z nich, a to vozy Škoda RTO MTZ a Karosa ŠL 11, oba dva z roku 1972. První z nich byl vyroben v podniku LIAZ Rýnovice a disponuje 43 místy k sezení, jeho délka je téměř 11 metrů. Celková hmotnost je více než 14.000 kg, počet rychlostí 5 + 1 a za hodinu ujede max. 75 km. Druhý z nich byl vyroben ve Vysokém Mýtě a jeho kapacita je 47 míst k sezení a délka více než 11 metrů. Celková hmotnost je téměř 14.000 kg a dosahuje rychlosti až 100 km za hodinu. Jako zástupce moderní autobusové dopravy se představil bezpečný autobus pro děti „Beruška“. Tuto naprostou novinku v české autobusové dopravě využívají především mateřské školky pro přepravu svých dětí za sportovními a kulturními aktivitami. Moderní autobus SOR ILH 2012 disponuje kapacitou 51 míst k sezení. Všechna sedadla jsou vybavena systémem IsoFix a tříbodovými pásy. Dětských sedaček typu Maxi-Cosi FeroFix INTESE RED 2012 je zde celkem 50. Otevřený Maxi-Cosi FeroFix umožňuje dítěti snadný přístup do autosedačky. Díky unikátnímu vedení automobilového pásu je upnutí dítěte velmi snadné a rychlé. Systém IsoFix disponuje rovněž unikátní technologií AirProtect® poskytující optimální ochranu v případě bočního nárazu. Velkou výhodou této autosedačky je, že doslova roste do výšky i šířky spolu s dítětem, její využitelnost je pro děti od 3 do 12 let.

„U příležitosti Mezinárodního dne bez aut měli obyvatelé České Lípy možnost využít zdarma i MHD a jsem potěšen, že si okružní jízdu v historických autobusech a v Berušce nenechala ujít ani starostka města, paní Hana Moudrá. Akce odstartovala v 9:30 a končila v 15:00 hodin. Všichni cestující si z akce mohli odnést nejen výjimečný zážitek z jízdy skutečnými autobusovými veterány, ale také i pamětní jízdenky. Ti nejmenší byli obdarováni balónkem,“ doplnil Tomáš Roubiček.

Technická specifikace 2 historických autobusů BusLine:

Karosa ŠL11-1307 Turist 
výrobce: Karosa, národní podnik Vysoké Mýto
rok výroby: 1972
karoserie: druh samonosná ocelová
výrobce Karosa, národní podnik Vysoké Mýto, výrobní číslo 2668
motor: výrobce Liaz, národní podnik Jablonec nad Nisou, typ ML 634,
čtyřdobý, vodou chlazený motor, palivo motorová nafta, objem válců 11940 cm3, počet válců 6
počet míst: 47 – 47 k sezení
celkové rozměry: délka 11 170 mm
šířka 2 500 mm
výška 3 120 mm
rozvor: 5 500 mm
hmotnost – celková: 13 765 kg
pohotovostní: 9 220 kg
užitečná: 4 465 kg
obsluhy: 80 kg
počet náprav: 2 – 1
kola a pneumatiky na nápravě: zadní zdvojená, 10 x 20 R
brzdy: provozní vzduchová, nouzová vzduchová,
parkovací pružinová, zpomalovací výfuková
maximální rychlost: 100 km/hod.
vozidlo bylo opravováno od září 2009 do července 2010 na středisku Jilemnice
při rekonstrukci bylo odpracováno celkem 2 660 hod.

ŠKODA RTO 706 MTZ
rok výroby: 1972
výrobce: LIAZ Rýnovice
motor: LIAZ, zdvihový objem: 11 781 cm3
převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem,
pohon zadní nápravy dvoudílným spojovacím hřídelem
počet rychlostí: 5 + 1
výrobní číslo: 71624112
karoserie: celokovová
pneumatiky: 11.00-20
počet náprav: 2 – 1 zadní
celkové rozměry – délka: 10 810 mm
šířka: 2 500 mm
výška: 2 980 mm
hmotnost – celková: 14 400 kg
provozní: 8 700 kg
počet míst: 41 + 2 k sezení
maximální rychlost: 75 km/hod.

Mgr. Nikola Bradíková
PR manager

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Nemáte krátkou paměť?

Když se ohlédnete do naší minulosti, tak spousta lidí, včetně mužů raději emigrovala, než aby šla bojovat nebo se podřídili režimu. A myslím, že by se stejně zachovala řada lidí i teď a je to pochopitelné. Opravdu myslíte, že je to důvod k tomu ukončit podporu Ukrajině? A vy byste ty bojeschopné Ukr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Pozemní stavitelství prohloubilo v březnu pokles produkce

13:21 Český statistický úřad: Pozemní stavitelství prohloubilo v březnu pokles produkce

Stavební produkce v březnu meziročně klesla o 8,3 %, meziměsíčně byla nižší o 7,8 %. Orientační hodn…