ČD Cargo i v prvním pololetí roku 2015 obstálo na liberalizovaném dopravním trhu

03.10.2015 11:20

Společnost ČD Cargo, a. s., jako člen Skupiny ČD a největší dceřiná společnost Českých drah, a.s., která se zabývá především nákladní dopravou, realizovala za první pololetí 2015 zisk před zdaněním dle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ve výši 174 mil. Kč. Z pohledu hospodaření segmentu nákladní dopravy, kam řadíme i dceřiné společnosti ČD Cargo, a.s., bylo za první pololetí dosaženo zisku po zdanění ve výši 216 mil. Kč.

ČD Cargo i v prvním pololetí roku 2015 obstálo na liberalizovaném dopravním trhu
Foto: red
Popisek: ČD Cargo

V 1. pololetí 2015 ČD Cargo bojovalo na liberalizovaném trhu železniční nákladní dopravy se stále sílící konkurencí ostatních železničních dopravců v rámci přeprav ucelených vlaků a svádělo nerovný boj se silniční dopravou v segmentu jednotlivých vozových zásilek.

„Pololetní výsledky ČD Cargo hodnotím v zásadě pozitivně a na úrovni stávajících možnosti firmy. A to i přesto, že se výsledek nedosahuje úrovně loňského roku. Musíme si uvědomit, že konkurenční prostředí je v nákladní dopravě rok od roku silnější. Dnes bojujeme o každou přepravenou tunu a korunu tržeb s ostatními železničními dopravci z tuzemska a okolních států, ale i s kamionovou dopravou. Konkurenční tlak je veliký, ve svém důsledku se odráží v nižší profitabilitě realizovaných přeprav a v některých případech také jejich úplnou ztrátou. Z pohledu českých účetních pravidel se tak individuální výsledky Carga v pololetí pohybují na úrovni vyrovnaného hospodaření," konstatuje předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.

Za první pololetí ČD Cargo přepravilo 32,9 mil. tun zboží, což je o cca 1,3 mil. tun méně než v loňském roce. „Ztratili jsme především přepravní objemy jednotlivých vozových zásilek. Aktuálně nízké ceny nafty ještě více zvýhodňují kamionovou dopravu, takže mnohdy nejsme schopni nabídnout konkurenceschopnou cenu. Naopak v segmentu ucelených vlaků jsme mírně nad plánovanými přepravními objemy, postupně se také zvyšuje přepravní aktivita dceřiných společností v zahraničí a to je pozitivní," doplňuje Ivan Bednárik.

Přepravy jednotlivých vozových zásilek (JZ) vážou velké množství kapacit a jsou pro ČD Cargo dlouhodobě nerentabilní. Především kvůli tomu společnost prošla restrukturalizací, díky které se hospodaření JZ v posledních letech postupně zlepšilo. Nyní se však pozitivní trend předchozích období zastavil. „Dlouhodobým cílem společnosti je vyrovnané hospodaření jednotlivých vozových zásilek. Startujeme řadu optimalizačních opatření na straně tržeb i nákladů s cílem stabilizovat hospodaření tohoto segmentu a posílit naši konkurenceschopnost na dopravním trhu. Probíhají také jednání s Ministerstvem dopravy a dalšími institucemi o narovnání podmínek pro železniční nákladní dopravu. Připravujeme opatření a strategii, která by na železnici mohla přinést nové přepravy," dodává Ivan Bednárik.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…