ČOI informuje o tomto zjištění z důvodu oprávněného zájmu spotřebitele. U odebraného vzorku byl překročen stanovený limit vody padesátkrát (max. 260 mg/kg, vzorek obsahoval 12470 mg/kg). S tak velkým množstvím vody v odebraném vzorku nafty se Česká obchodní inspekce od roku 2001, kdy monitoring pohonných hmot provádí, ještě nesetkala.
Na problém upozornil Českou obchodní inspekci spotřebitel, který podal podnět 3. února. Odběr u této čerpací stanice, konkrétně u spotřebitelem zmiňovaného stojanu pro odběr nafty pro nákladní vozidla, provedli inspektoři ČOI následující den, tedy 4. února. Okamžitě poté, kdy získala Česká obchodní inspekce výsledek, který ukazuje na padesátinásobné překročení limitu vody v odebraném vzorku, inspektoři z důvodu ochrany oprávněného zájmu spotřebitele (v pátek 6. února v dopoledních hodinách) zaplombovali konkrétní výdejní stojan u čerpací stanice, kde byl vzorek odebrán. Samotné vedení provozovny okamžitě přerušilo prodej nafty i na všech ostatních výdejních stojenech u této čerpací stanice.
Rada pro spotřebitele
Schovávejte si vždy doklad o nákupu. Řidiči v případě problémů mohou uplatnit reklamaci standardním způsobem. Prodejce je povinen sepsat reklamační protokol, na vyřízení je zákonná lhůta 30 dnů. Řidič samozřejmě musí doložit, například výpisem z karty či účtenkou, že u čerpací stanice, kde uplatňuje reklamaci, skutečně tankoval.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva