Centrum sociálních služeb Praha: Pražská linka důvěry a Intervenční centrum řeší případy v souvislosti s koronavirem

08.04.2020 9:39

Náporu hovorů čelí Pražská linka důvěry. V současné době vyřizuje mnohem více hovorů, než v době před krizí. Většina se týká témat souvisejících s koronavirem.

Centrum sociálních služeb Praha: Pražská linka důvěry a Intervenční centrum řeší případy v souvislosti s koronavirem
Foto: Archiv
Popisek: Mobilní telefon - ilustrační foto.

Statistiky za březen 2020:

  • 1 870 kontaktů, z toho relevantních zhruba 1 100. O měsíc dříve to bylo 821
  • doba trvání hovorů od 5 do 60 minut, průměrná délka je cca 15 minut.

Velký nárůst zaznamenala linka důvěry v seniorské kategorii

„Právě seniorské linky teď jsou přetížené. Za normálních okolností máme asi 5 – 6 % klientů v důchodovém věku, nyní je to mnohem více. Často volají i psychiatričtí pacienti, kterým se zhoršuje psychický stav, zejména úzkosti či panické ataky, a to v souvislosti s obavami ze současné situace. Jejich psychiatr či psycholog přitom často není k dispozici. Někteří specialisté totiž své ordinace zavřeli a neposkytují rady ani po telefonu, případně je velmi náročné se jim dovolat. Další početnou skupinou volajících jsou lidé se zdravotními problémy, jejichž doktor přestal ordinovat. Někdy jsou i naštvaní, že se nemohou dostat na úřad či k lékaři a nemohou si vyřídit nejrůznější záležitosti. Někteří také nutně potřebují svůj lék a nemohou sehnat lékaře, který by jim napsal recept, případně se bojí odkládání řešení jejich zdravotních problémů. S tím jim ale bohužel v mnoha případech nemůžeme příliš pomoci,“ říká Gryga Medřická, vedoucí PLD.

Mnozí lidé mají také konkrétní dotazy k vládním omezením, kterým ne vždy rozumí a nevědí, co mohou či naopak nesmějí, kde dostanou informace a kde mohou žádat o pomoc. Mnohdy se cítí ohroženi, pokud někdo nařízení nedodržuje, mají strach o zdraví své či svých blízkých, chtějí být otestováni apod.. Celkově často pociťují tíseň ze špatných zpráv a obavu z budoucnosti. Novinkou jsou pak ti, kteří jsou doma v karanténě.

„Uzavřené prostředí může vést k ponorce a vyostření mezilidských vztahů, může docházet i k domácímu násilí. Problémem bývá také střídavá péče. Tyto případy se ale teprve rozjíždí,“ dodává vedoucí Pražské linky důvěry.

Někteří lidé snášejí velmi těžce izolaci, osamocenost a odříznutí od světa, od svých blízkých i běžných aktivit. Často vyhledávají pomoc po telefonu i lidé, kteří nyní řeší existenční problémy.

Kontakt: 222580697 NON-STOP, linka.duvery@csspraha.cz, www.chat-pomoc.cz

Intervenční centrum, které řeší problematiku domácího násilí, poskytuje v současné době z důvodu bezpečnosti a ochrany zdraví klientů i pracovníků IC, své služby  prostřednictvím stále emailové, telefonické a Skype komunikace. Omezené jsou v době karantény, resp. Nouzového stavu pouze osobní konzultace. Prioritně řeší případy vykázání a nízkoprahové kontakty, ve větší míře klienti využívají zejména psychologickou podporu v tomto náročném období.

V obdobném režimu poskytují služby psychologové v rámci programu VIOLA.

Statistiky za březen 2020:

  • celkový počet vykázání  celkem: 18
  • počet kontaktů a intervencí s ohroženými osobami DN: 660
  • současný počet klientů v  IC  je 145 osob, z toho 102 žen, 14 mužů a 29 dětí.

Kontakt: Intervenční centrum – 281911883

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…