Česká obchodní inspekce Středočeského kraje a Hl. m. Prahy uskutečnila v měsíci srpnu tohoto roku v Café Restaurant na Střeleckém ostrově v Praze kontrolu. Inspektoři v roli zákazníků provedli dvě objednávky. Jednu v anglickém jazyce a jednu v českém jazyce. U anglické objednávky byl číšníkem v deskách přinesen pokladní blok, kde byla uvedena částka 212 Kč (místo správné částky 193 Kč), což je o 19 Kč více v neprospěch spotřebitele. Prodejcem byla na vydaném pokladním bloku uvedena informace údaj „We recommend tips", což byl účtovaný rozdíl 19 Kč v neprospěch spotřebitele.
Druhá objednávka byla uskutečněna v českém jazyce. Rovněž i v tomto případě bylo číšníkem účtováno 197 Kč místo 179 Kč, což je o 18 Kč více. Při závěrečné platbě byl spotřebiteli opět vydán doklad s informací „We recommend tips", kterým byla částka 18 Kč.
Inspektoři ČOI kontrolou zjistili, že při placení jsou spotřebitelům účtovávány částky za tzv. servis, se kterými nejsou spotřebitelé předem seznámeni. Toto jednání bylo kvalifikováno jako porušení ust. § 3 odst. 1 písm. c) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, kdy prodávající musí prodávat výrobky za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy a ceny při prodeji výrobků správně účtovat.
ČOI za porušení výše jmenovaného zákona zahájila vůči prodávajícímu správního řízení. Za uvedené jednání může být ze zákona uložena pokuta až do výši 5 milionů korun.
Cena vždy musí být uvedena pro spotřebitele konečná (včetně všech poplatků a DPH) a také správně účtována.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva