České dráhy příští rok převléknou desítky rychlíků do nového

11.11.2015 15:23

Během jízdního řádu 2016 zaznamenají cestující Českých drah velkou výměnu starších koženkových vozů v běžných rychlících za nové nebo modernizované soupravy.

České dráhy příští rok převléknou desítky rychlíků do nového
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Půjde o největší obnovu rychlíkových vagónů v historii Českých drah. Nové nebo modernizované rychlíky nabídnou ve větší míře klimatizované prostory, světlý a přehledný interiér velkoprostorových oddílů, více míst pro jízdní kola a objemná zavazadla, moderní informační systém, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky a nové rychlíkové jednotky také Wi-Fi připojení k internetu.

InterPantery obslouží téměř čtyřicet rychlíků

„Nové elektrické jednotky InterPanter budou s novým jízdním řádem nasazeny na rychlíkovou linku R 13 Olomouc – Přerov – Otrokovice – Břeclav – Brno a v průběhu jara 2016 také na linku R 19 Praha – Pardubice – Česká Třebová – Svitavy – Blansko – Brno,“ říká Pavel Krtek, předseda představenstva Českých drah.

Michal Štěpán, člen představenstva odpovědný za osobní dopravu, připomněl přínosy nových jednotek pro cestující: „Úplně nové vlaky odstraní bariéry pro cestování lidí na vozíku, maminek s kočárky nebo cyklistů s koly. Nástup je totiž nízkopodlažní a místa pro ortopedické vozíky, kočárky nebo jízdní kola jsou poměrně prostorná. Vlak je vybavený klimatizací, což bude příjemné hlavně v parných létech, jako jsme zažili letos. Zájemci o práci s drobnou elektronikou můžou napájet své notebooky, iPady nebo mobilní telefony po celou dobu cesty, navíc si je můžou odložit na sklopné nebo rozkládací stolky. Určitě hlavně mládí ocení Wi-Fi, díky které mohou být i na cestě stále on-line a cesta vlakem se pro ně stane cool.“

Desítky klimatizovaných vozů zamíří do rychlíků

Modernizace osobních vozů rozšíří také počet běžných rychlíků, které budou během jízdního řádu 2016 „převlečeny“ ze starých vozů s koženkou do vozů s textilním  čalouněním, elektrickými zásuvkami a na některých tratích též s klimatizací.

„Během příštího roku chceme rozšířit počet klimatizovaných vozů na linkách R 6 z Prahy do Plzně, Klatov a Železné Rudy a na lince R 7 z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. U linky R 6 budou postupně během nadcházejícího roku všechny kmenové soupravy sestaveny z modernizovaných klimatizovaných vozů, u linky R 7 do Českých Budějovic vyměníme kmenové vozy 2. třídy,“ upozorňuje Michal Štěpán. V těchto soupravách jezdí už část modernizovaných multifukčních vozů a vozů 1. třídy, takže celé soupravy budou v kvalitní vozbě.

První klimatizované vozy zamíří v průběhu roku 2016 také do rychlíků na lince R 10 Praha – Hradec Králové – Trutnov a R 12 Brno – Prostějov – Olomouc – Šumperk. Půjde o kombinované vozy 1. a 2. třídy uvedené do provozu loni a postupně uvolněné z jiných tratí v rámci upravených oběhů souprav. „Na lince Brno – Olomouc – Šumperk chceme navíc vyměnit nejen vybrané vozy, ale jdeme do obměny celých zastaralých souprav za modernizované vozy řady Bdtee zprovozněné teprve před rokem. Ty sice nejsou vybaveny klimatizací, ale cestujícím nabízejí jinak podobný komfort jako ostatní modernizované vozy. Cestující v nich najdou nové textilem čalouněné sedačky, elektrické zásuvky pro napájení elektroniky nebo velké prostory pro kola, kočárky a objemná zavazadla,“ doplňuje Michal Štěpán.

Posledně jmenovaný typ vozů bude nově zařazen také do rychlíků Ústí nad Labem – Litoměřice – Mělník – Kolín. Modernizované a klimatizované vozy 2. třídy s elektrickými zásuvkami by se měly během platnosti jízdního řádu 2016 začít objevovat také v rychlících Praha – Hradec Králové – Trutnov.

Vylepšené vozy oživí i vlaky EuroCity

Během jízdního řádu 2016 budou do provozu uvedeny také modernizované vozy EuroCity pro spojení Prahy s Berlínem a Hamburkem. K počátku jízdního řádu jich bude více než dvacet, v prvních měsících roku 2016 tempo nasazení ještě zvýší. Část těchto vozů bude následně využita i na dalších linkách. Modernizované vagóny budou vybaveny výkonnější klimatizací, Wi-FiI připojením k internetu nebo novými elektrickými zásuvkami včetně možnosti napájení elektronických zařízení přes USB konektory. Na linku Praha – Děčín – Berlín – Hamburk přibydou také nové vozy s místy pro vozíčkáře, dětským oddílem nebo s místy pro přepravu jízdních kol.    

Přehled dálkových linek, na které budou v průběhu jízdního řádu 2016 nasazovány moderní a modernizované soupravy

Linky na elektrifikovaných tratích provozované moderními
a modernizovanými vozidly  (ucelené kmenové soupravy) – v mapě červeně
linka
Kategorie
vlaku
trasa
SC SC Pendolino
Košice – Ostrava – Praha – Cheb
/ Františkovy Lázně  
Ex 1 EC / Ex
Praha – Ostrava – Warszawa / Žilina
/ Košice
Ex 2 EC /
Praha – Vsetín – Žilina / Zlín
/ Veselí nad Moravou
Ex 3
 
 
railjet Praha – Brno – Wien – Graz 
EC Praha – Brno – Bratislava – Budapest
EC Praha – Berlín – Hamburg / Kiel
Ex 4 EC / Ex
Warszawa – Ostrava – Břeclav – Wien
/ Budapest
R 6 EC / Ex / Rx
Praha – Plzeň – Cheb / Domažlice – München
/ Klatovy – Železná Ruda
R 12 R Brno – Prostějov – Olomouc – Šumperk
R 13 Rx Olomouc – Otrokovice – Břeclav – Brno
R 19 R
Praha – Pardubice – Česká Třebová
– Svitavy – Blansko – Brno
 
Linky provozované modernizovanými motorovými a přípojnými vozy
– v mapě modře
linka kategorie vlaku trasa
R 15 R Liberec – Děčín – Ústí nad Labem
R 16 R Plzeň – Most
R 21 R Praha – Turnov – Tanvald
R 22 R Kolín – Mladá Boleslav – Rumburk
R 26 R Praha – Písek – České Budějovice
R 27 R Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc
 
Linky, na kterých budou nasazeny jednotlivé modernizované
vozy s klimatizací – v mapě žlutě
linka kategorie vlaku trasa
R 5
R
Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb
(multifunkční vůz)
R 7
R
Praha – Tábor – České Budějovice – Linz (vozy 2. třídy
a část multifunkčních vozů a vozů 1. třídy,
pět z devíti souprav, tj. cca 55 % kmenových souprav)
R 8
R Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín (multifunkční vůz)
R 9
R Praha – Havlíčkův Brod – Brno (multifunkční vůz)
R 10
R
Praha – Hradec Králové – Trutnov (s novým JŘ vůz 1.
a 2. třídy, během roku také vozy 2. třídy)
R 11
R
Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno
(multifunkční vůz)
R 23
R
Kolín – Mělník – Litoměřice – Ústí nad Labem (vozy 2. třídy,
cca 70 % vozů v soupravě)
 
Linky, na kterých dojde k dalšímu zlepšení podmínek pro přepravu
imobilních cestujících a cestujících s dětmi *)
linka kategorie vlaku trasa
R 8 R Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín
R 9 R Praha – Havlíčkův Brod – Brno
R 11 R Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno


*) Na těchto linkách bude nasazen klimatizovaný multifunkční vůz namísto dosud provozovaného starého typu kombinovaného vozu.

Nasazení moderních a modernizovaných vozidel na jednotlivých dálkových linkách Českých drah:

červeně – linky na elektrifikovaných tratích provozované moderními a modernizovanými vozidly (ucelené kmenové soupravy)
modře – linky provozované modernizovanými motorovými a přípojnými vozy
žlutě – linky, na kterých budou nasazeny jednotlivé modernizované vozy s klimatizací

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…