České dráhy spustily nový ekologický i ekonomický stabilní umývač železničních kolejových vozidel

20.09.2018 20:38

V rámci příprav na sobotní Národní den železnice v Českých Budějovicích byl dnes slavnostně spuštěn nový stacionární umývač železničních kolejových vozidel Českých drah.

České dráhy spustily nový ekologický i ekonomický stabilní umývač železničních kolejových vozidel
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Motorový vůz řady 842, tzv. „kvatro“, který ve čtvrtek přijel do Českých Budějovic, aby se připravil na přehlídku historických i moderních vozidel Českých drah v rámci sobotního Národního dne železnice, měl tu čest být první soupravou, která prošla mycím programem nového stacionárního umývače.

Ekologicko-ekonomický projekt

Projekt výstavby umývače byl iniciativou Českých drah ke zvýšení kultury cestování v regionu a na dálkových linkách vycházejících z Českých Budějovic. Výstavba umývače trvala necelých 10 měsíců. Celková cena realizace investiční akce činila 30,5 mil. Kč, ale návratnost investice se odhaduje už za 6 roků. „Myčka je schopna obsloužit až 20 vozidel za 24 hodin. Délka umývaného vozidla dosahuje až 30 metrů a umožňuje mytí samostatných vozidel i celých souprav. Díky krátkodobé návratnosti investice a zpětnému užití přečištěné odpadní vody má tento projekt pozitivní ekonomický i ekologický dopad,“ upřesňuje Vladimír Janoušek, ředitel Oblastního centra údržby Západ.

Myčka umožňuje mytí bočnic a čela motorových vozů řad 810, 842, 854, motorových jednotek 814+914 Regionova, elektrických jednotek 650+651 RegioPanter, motorových lokomotiv řad 750, 754, elektrických lokomotiv řad 242, 362, 363 a Taurus. U ostatních skříňových železničních vozidel včetně osobních vozů umožňuje také mytí bočnic skříní těchto vozidel.

Hala

Jednokolejná hala o délce 37 metrů a šířce 7,8 metrů je montovaná ocelová konstrukce s opláštěním z trapézového plechu. Pro odvod znečištěné vody jsou v celé délce haly umístěny nerezové záchytné vany. Dešťová voda je pak ze střechy haly svedena do podzemní retenční nádrže pro využití při mycím procesu.

Technologie

Pojízdný mycí portál osazený bočními a střešními kartáči nabízí tři stupně mytí: ekologický, standardní a intenzivní. Mytí se provádí buď alkalickým, nebo kyselým mycím prostředkem, který se pravidelně střídá. Znečištěná voda je zachycována v podzemní sedimentační nádrži, odkud je čerpána do čistírny odpadních vod a po přečištění je shromažďována v retenční nádrži. Při mycím procesu je opětovně využívána recyklovaná voda, pouze finální oplach je prováděn čistou vodou z vodovodního řadu. Při poklesu venkovní teploty pod 3 °C dojde k automatickému odstavení technologie a odvodnění celého systému.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…