„Je dokázáno, že úspěch firmy až ze 40 % závisí na soustavném proškolování zaměstnanců. To, že personální manažeři v posledních dvou letech snižovali výdaje právě v sekci dalšího vzdělávání je patrné z obecně nízké aktivity v odvětví v daném období. Nyní ale cítíme silný nárůst poptávky, firmy se pomalu znovu probouzí a nastavují intenzivní školicí plány, aby dohnaly dobu, kdy tyto snahy musely jít stranou,“ komentuje situaci regionální manažerka Martina Honsová z WIFI Czech Republic, pobočky největší vzdělávací agentury v Evropě.
Základem je interakce, komunikaci střídají odborné kurzy
Firmy opouštějí témata měkkých dovedností jako komunikace (soft skills), ale soustředí se především na odborné vzdělávání. Zájem je především o speciální školení kupříkladu v oblasti nových technologií.
„Například v tomto roce jsme jednoznačně zaznamenali zájem o školení programování aplikací nebo rozšířené znalosti produktů společnosti Microsoft,“ komentuje aktuální situaci jednatel české a slovenské vzdělávací agentury WIFI Josef Nádvorník. Podle Nádvorníka je obdobný trend jako v České republice také ve většině evropských zemí „Je to úplně stejné ve všech státech střední a východní Evropy, kde si vedeme podrobné statistiky,“ doplnil Nádvorník.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva