Český telekomunikační úřad: Monitorovací zpráva č. 3/2021

24.03.2021 7:34

Ohlédnutí za rokem 2020 v ČTÚ – 5G především; spustili jsme srovnávací nástroj; jak správně podat námitku proti vyřízení reklamace.

Český telekomunikační úřad: Monitorovací zpráva č. 3/2021
Foto: ČTÚ
Popisek: ČTÚ

Březnovou monitorovací zprávu začínáme ohlédnutím za činností ČTÚ v roce 2020. Úřad považuje za důležité, že se v roce 2020 a na počátku roku 2021 podařilo dokončit aukci kmitočtů 5G a vytvořit tak podmínky pro budování mobilních sítí 5. generace.

Anketa

Je dobře, že mají být na covid testováni všichni zaměstnanci i OSVČ?

39%
61%
hlasovalo: 8164 lidí

V monitorovací zprávě dále informujeme o spuštění srovnávacího nástroje cen a kvality služeb elektronických komunikací a přinášíme podrobný návod pro uživatele, jak správně podat námitku k ČTÚ proti vyřízení reklamace služby elektronických komunikací.

Prioritou Úřadu v roce 2020 bylo vedle podpory soutěže na trhu vytvořit podmínky pro budování mobilních sítí 5. generace. Důležitým prostředkem k tomu, aby je brzy mohli využívat zákazníci, bylo úspěšné dokončení aukce na udělení práv ke kmitočtům pásma 700 MHz a 3400-3600 MHz. V listopadové elektronické aukční fázi byly všechny nabídnuté kmitočty rozděleny a v lednu 2021 byly po uhrazení ceny definitivně přiděleny. Operátoři tedy mohou přikročit k fázi výstavby. Úřad se věnoval i další podpoře rozvoje 5G. Zpřístupnili jsme vymezené spektrum pro experimentální ověřování 5G aplikací a zahájení přípravy podnikatelských záměrů. V roce 2020 se také ČTÚ účastnil jednání řídícího výboru 5G měst a zajistil udělení experimentálních individuálních oprávnění pro účely provozování lokálních 5G sítí v rámci vybraných projektů.

ČTÚ dne 01. 03. 2021 spustil v pilotním režimu srovnávací nástroj cen a kvality služeb elektronických komunikací. Spotřebitel může porovnat ceny a parametry služeb volání, SMS a dat. Od 1. 5. přibudou k porovnání služby pevného volání a internetu a ceny placené televize.

Pro spotřebitele bude velmi užitečný podrobný návod, jak postupovat v případě, že nejsou spokojeni s tím, jak poskytovatel vyřídil jejich reklamaci služby elektronické komunikace a jak správně podat proti takovému postupu námitku k ČTÚ.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: V březnu byla očištěná míra nezaměstnanosti 3,0 %

22:04 Český statistický úřad: V březnu byla očištěná míra nezaměstnanosti 3,0 %

Podíl zaměstnaných k celé populaci 15–64letých dosáhl v březnu 74,6%. Oproti březnu 2023 se snížil o…