CzechTourism: Česko hledá znovu svou excelentní destinaci

18.05.2015 7:34

Česká republika už popáté vybírá svou excelentní destinaci. Letošním tématem prestižního evropského projektu European Destination of Excellence, jehož cílem je zviditelnění méně známých turistických lokalit, je cestovní ruch a lokální gastronomie. Do národního kola, jehož koordinátorem je opět agentura CzechTourism, se turistické oblasti mohou hlásit do 30. června.

CzechTourism: Česko hledá znovu svou excelentní destinaci
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Evropská komise vyhlašuje již osmý ročník prestižní soutěže European Destination of Excellence. Zatímco v loňském roce se projekt koordinovaný v Česku agenturou CzechTourism věnoval propagaci vítězů a finalistů předchozích ročníků, letos se opět bude vybírat nejlepší destinace. Tématem je tentokrát cestovní ruch a lokální gastronomie. Přihlásit se mohou lokality, jejichž turistická nabídka je založena na regionálních tradičních pokrmech nebo pokrmech z místních surovin. Každý kandidát musí splňovat také univerzální podmínku. Jelikož jde o propagaci méně známých míst, musí mít soutěžní oblast relativně nízkou návštěvnost.

„Vítězná destinace získá nejen možnost užívat prestižní logo EDEN, ale i finanční podporu marketingových aktivit. Součástí výhry je mimo jiné natáčení reklamního spotu, zajištěné Evropskou komisí, který pak vítěz využije ke své propagaci. Agentura CzechTourism vítězi nabídne také širokou mediální podporu a možnost prezentovat se během Týdne vítězné destinace v informačním centru na Staroměstském náměstí,“ vysvětluje generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

Kandidáti mohou zasílat přihlášky, které naleznou spolu s podmínkami účasti na stránkách projektu www.eden-czechtourism.cz až do 30. června 2015. V červenci oznámí porota jména pěti finalistů. Národní vítěz bude vyhlášen během slavnostního večera pořádaného v rámci Fóra cestovního ruchu v listopadu 2015 v Plzni.

Projekt European Destination of Excellence (Evropská destinace nejvyšší kvality) vypisuje Evropská komise od roku 2006 a zapojeno je do něj více než dvacet evropských zemí. Pilotní projekt byl zaměřen na venkovský turismus. Česká republika se zúčastnila soutěže poprvé v roce 2009, kdy se soutěžilo na téma cestovní ruch a chráněná území. Poslední ročník EDEN 2014 se věnoval podpoře marketingových aktivit finalistů a vítězů předchozích ročníků. Odborným garantem projektu v České republice je příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj agentura CzechTourism.

Vítězové předchozích ročníků:

České Švýcarsko – excelentní destinace 2009 v kategorii "Cestovní ruch a chráněná území"
Bystřicko – excelentní destinace 2010 v kategorii "Voda – turistický cíl“
Slovácko – excelentní destinace 2011 v kategorii "Obnova hmotného dědictví"
Rok 2012 byl věnován propagaci soutěže, vítězů a finalistů předchozích ročníků.
Lipensko – excelentní destinace 2013 v kategorii "Cestování bez bariér"

www.eden-czechtourism.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Pomoc obětem diskriminace je společný cíl ombudsmana i nevládních organizací

19:02 Ombudsman: Pomoc obětem diskriminace je společný cíl ombudsmana i nevládních organizací

Nevládní organizace pomáhají Romům, lidem s postižením, samoživitelkám nebo seniorům. Ombudsman prot…