CzechTourism: Filmaři ocení nejvstřícnější regiony za rok 2015

2. 3. 2016 20:09

Rozšířit povědomí o přínosech audiovizuální produkce, povzbudit regiony při jejich spolupráci s filmovými štáby a vysvětlit jim přínosy natáčení při propagaci směrem k turistům – to si klade za cíl soutěž o film friendly místo roku.

CzechTourism: Filmaři ocení nejvstřícnější regiony za rok 2015
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

V loňském prvním ročníku získala titul „Film Friendly 2014“ Filmová kancelář Jeseníky. Adepti na ocenění za rok 2015 mohou své přihlášky posílat do 25. března 2016.

Každoroční oceňování nejaktivnějších regionů, měst, obcí, památek či jiných subjektů připravují společně Asociace producentů v audiovizi, filmová kancelář Czech Film Commission a agentura CzechTourism. Cílem soutěže je upozornit na možnosti spolupráce regionů s filmaři a z toho plynoucí výhody.

„Stále více regionů a měst si uvědomuje potenciál filmového natáčení a snaží se filmaře aktivně lákat. Czech Film Commission již řadu let podporuje regiony a další subjekty v jejich snaze otevřít se více filmařům, uvědomit si, co jim mohou nabídnout a jak tuto nabídku zprostředkovat a prodat,“ uvedla Ludmila Claussová, vedoucí Czech Film Commission. „Právě účinná komunikace byla jedním z důvodů, proč v loňském ročníku zvítězila Filmová kancelář Jeseníky v čele s Lenkou Dusovou, která s filmaři jednala velmi aktivně a efektivně.“ dodává Claussová.

Czech Film Commission vítěze propagovala v rámci svých aktivit v roce 2015, mimo jiné společně s Filmovou kanceláří Jeseníky na podzim zorganizovala dvoudenní location tour – poznávací výpravu za lokacemi a motivy Jeseníků určenou lokačním skautům, producentům, režisérům, scénáristům či filmovým architektům. Olomoucký kraj pak za přispění Filmové kanceláře Jeseníky vypsal granty pro filmové a televizní produkce a vyčlenil pro ně na rok 2016 jeden milion korun. Podpořeny mají být v první řadě projekty, které budou z větší části natáčeny v Olomouckém kraji.

“Věříme, že naše ocenění a tyto na něj navazující aktivity mohou do vítězného regionu přilákat více filmových a televizních produkcí, které s sebou přinesou finanční prostředky, a pomohou posílit i místní cestovní ruch,” dodala Claussová. V Jeseníkách aktuálně připravuje svůj filmový debut Příjemnou soustrast režisér Jakub Machala. Filmová kancelář Jeseníky pomáhá i s přípravami natáčení dalšího snímku Miroslava Krobota – komedie Kvarteto, která se bude točit v Olomouci.

“Je skvělé, když i v tak malé zemi jako je Česká republika, existuje více regionů, kde je možné a vhodné natáčet. Nemusí se všechno odehrávat v Praze a to, že některé regiony zavádějí i systémy finanční podpory pro filmaře je pro nás motivací natáčet třeba právě u nich. Pro regiony je to pak skvělá reklama. Film je dnes jedním z nejdůležitějších propagačních nástrojů: nedokázali bychom si představit současné Finsko bez znalosti reálií z Kaurismäkiho filmů a stejné je to třeba s Thajskem a filmy Apichatponga Weerasethakula”, říká producent a režisér Radim Procházka, člen představenstva Asociace producentů v audiovizi.

Důležitým hodnotícím kritériem je také schopnost využít filmové projekty v marketingu destinace směrem k turistům a umět zužitkovat film ve svůj prospěch během i po natáčení. Spoluhodnotit aktivitu účastníků s ohledem na destinační marketing opět bude také agentura CzechTourism. „Popularita filmové turistiky roste a jsou vyhledávány filmové lokace jak celovečerních filmů, tak televizních seriálů. Filmový turismus je neotřelou motivací pro cestování. Putovat po stopách filmových hrdinů místy, která znáte ze stříbrného plátna, má pro řadu lidí zvláštní kouzlo. Místa, kde vznikly oblíbené filmy či seriály, se ale nestávají cílem filmových turistů sama od sebe příliš často, proto je potřeba aktivního zapojení v regionech,“ objasňuje Miroslav Klusák, produkt manažer agentury CzechTourism pro kulturní turismus.

„U nás vznikají zajímavé snímky, které často zamíří i do světa. Regiony tak mají příležitost propagovat své krásy a přilákat nejen další filmové štáby, ale i více turistů. Být film friendly totiž znamená i schopnost prodat informaci, že se na českých památkách UNESCO, na hradech i zámcích natáčelo tolik známých filmů počínaje oscarovými snímky Amadeus, Edith Piaf až po akční trháky Casino Royale a Mission Impossible,“ dodává Klusák z agentury CzechTourism.

Zájemci o zařazení do aktuálního ročníku soutěže o titul „Film Friendly 2015“ mohou své přihlášky posílat do 25. března 2016 na adresu info@filmcommission.cz.

Vyhlášení vítěze se uskuteční 21. dubna v rámci závěrečného gala večeru filmového festivalu Finále Plzeň, na kterém jsou tradičně předávány také ceny vítězným snímkům.

Podmínky a kritéria soutěže, kontakty a formuláře pro přihlášení najdete na adrese www.filmfriendly.cz

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ÚZSVM na Orlickoústecku úspěšně dohledává „neznámé vlastníky“

12:45 ÚZSVM na Orlickoústecku úspěšně dohledává „neznámé vlastníky“

V průběhu roku 2016 dokončilo pracoviště ÚZSVM v Ústí nad Orlicí hledání neznámých majitelů u 56 poz…