„V dnešní době nejisté ekonomické situace je každý další rok pro všechny firmy velkou výzvou. A to nejen v udržení úspěchu a svého tržního podílu, ale i v dosahování nastavených cílů, které jsou rok od roku náročnější. Již několik let nepochybuji o významném vlivu našich českých exportérů, proto věřím v naprostou nezbytnost jejich motivace a oceňování. Těším se, že i letošní ročník Exportní ceny DHL UniCredit bude překračovat své cíle a již dosažené úspěchy,“ komentuje Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.
V soutěži letos přibude i druhá CzechTrade kategorie. Stávající kategorii Nejúspěšnější klient CzechTrade doplní Exportní příběh roku. „Za úspěchem malých firem v zahraničí se často skrývá zajímavý příběh. Cílem kategorie Exportní příběh roku je tyto příběhy přiblížit veřejnosti, aby sloužily jako inspirace a podnět pro další nadějné exportéry,“ vysvětluje novou kategorii Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
„Export do Ruska i celého postsovětského prostoru se zejména vlivem politicko-ekonomické situace snížil na 180 miliard korun a nadále bude mít spíše klesající tendenci. Čeští exportéři však Rusko rozhodně opouštět nehodlají, každopádně musí hledat nová odbytiště – takovým může být doposud méně prozkoumaná Latinská Amerika. Tamní trhy zdaleka nejsou nasycené a potenciál růstu je zde především v energetice a důlním průmyslu obrovský. Pro exportéry jde o velice různorodé teritorium. Například Mexiko je importu otevřené a Brazílie naopak tradičně protekcionistická. České firmy mají v Latinské Americe dobré renomé a UniCredit Bank je díky spolupráci s ostatními lokálními finančními institucemi ve všech klíčových cílových zemích dokáže výrazně podpořit,“ říká Jiří Flégl, manažer strukturovaného exportního financování UniCredit Bank.
„Malé a střední firmy jsou katalyzátory růstu ekonomiky a jejich flexibilita a inovativní činnost jsou často motorem významných změn vývoje v odvětvích. V malé a otevřené ekonomice ČR je přitom pro malé a střední firmy důležité růst nejen na tuzemském trhu, ale i na trzích zahraničních. V letošním ročníku exportní ceny bude naše společnost Coface, jako její odborný garant, více sledovat a komentovat hodnocení vývoje odvětví vítězných firem z pohledu jejich šancí a hrozeb. Bude nás tedy například zajímat, zda zlepšení situace ve stavebnictví již vytváří více příležitosti a méně hrozeb, nebo jestli automobilový průmysl je na vzestupu globálně nebo jen regionálně,“ doplňuje Martin Růžička, Country Manager Coface Czech, zástupce odborného poradce soutěže.
„Našim cílem pro letošní rok je vytvořit platformu exportního networkingu a mentoringu současných exportérů směrem k firmám, které teprve o exportu uvažují“, konstatuje partner NSG Morison Petr Šíma. “Jakožto poradenská firma víme, že zkušenosti a kontakty jsou to nejcennější, co lze získat. Hodláme využít asociace Morison International, která má členy po celém světě. Strategií NSG Morison pro letošní ročník je zaměření se na Exportní vzdělávání všech podnikatelů, především těch, kteří mají těžkosti s nastartováním nebo rozvojem exportu,“ uzavírá Petr Šíma.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva