DPD slaví Světový den životního prostředí po celý rok

05.06.2014 9:59

Ve čtvrtek 5. června 2014 proběhnou na celém světě oslavy Mezinárodního dne životního prostředí. Připojí se k nim i DPD, přední mezinárodní poskytovatel zásilkových služeb, který však ochranu životního prostředí neomezuje pouze na jediný den. Odpovědný přístup k životnímu prostředí je jedním ze základních pilířů společnosti a podléhá mu většina interních aktivit. Na začátku července oslaví první výročí projekt Total Zero. Ve firmě probíhají také 3 interní akce s ekologickým zaměřením.

DPD slaví Světový den životního prostředí po celý rok
Foto: red
Popisek: DPD

Společnost DPD staví svou společenskou odpovědnost na 3 základních pilířích – PLANETA, LIDÉ a SPOLEČNOST. V rámci svého podnikání se zaměřuje na rozvoj firemní kultury i podporu životního a společenského prostředí kolem nás. Spolupracuje s partnery zabývajícími se ochranou životního prostředí, podporuje zdravý životní styl a zavádí do praxe řadu ekologických iniciativ.

Jednou z nich je projekt Total Zero, který 1. července 2014 oslaví v České republice 1. výročí. Jeho podstatou jsou investice do projektů na obnovu planety, které fungují jako kompenzace veškeré zátěže ve formě CO2 vyprodukovaného během přepravy DPD. Jedná se například o zalesňování a obnovení přirozeného prostředí pro faunu a flóru v Kolumbii, kde bylo revitalizováno již 1,200 ha s 18 různými druhy stromů. Projekt se věnuje rovněž budování biologických čistíren ve venkovských farmářských komunitách v Kambodži. Zbudováno jich bylo již přes 20 000 a jejich klíčových přínosem je produkce bioplynu využitelného v domácnostech. Total Zero nezapomíná ani na aktivity v Evropě – ve Francii podporuje pěstování vojtěšky, která předchází půdní erozi a využívá se jako biomasa a místní zdroj krmiva pro dobytek.

„Dobře si uvědomujeme dopady našeho podnikání na životní prostředí a snažíme se je maximálně omezovat nebo kompenzovat. Negativní vlivy snižujeme nejrůznějšími aktivitami lokálního charakteru jako je například třídění, lisování a kompostování odpadu“, vysvětluje Daniel Mareš, jednatel DPD CZ. „Jsme členem projektu Kompostuj.cz, který propaguje přirozenou recyklaci. Především ale usilujeme o minimalizaci celkové produkce odpadu. V období od ledna do května 2014 se nám podařilo vytřídit, slisovat a využít jako druhotnou surovinu přes 12 tun odpadu“, pokračuje. Společnost DPD v dubnu úspěšně obhájila recertifikační audit dle normy ISO 14001. Tato certifikace potvrzuje vysokou úroveň prováděných opatření nejen v oblasti odpadového hospodářství.

Pod hlavičkou projektu Total Zero v DPD interně probíhají další zajímavé, ekologicky laděné akce. První z nich je soutěž „Nandejte to řediteli“ a jejím cílem je naučit kurýry rozvážet zásilky nejen efektivně, ale i úsporně. Provozní ředitel DPD CZ vystupuje jeden den v roli kurýra, který ekologicky a s vysokou kvalitou doručení rozváží zásilky. Ostatní kurýři se následně snaží jeho výsledky překonat. Nejúspěšnější kurýr poté získává jako odměnu hodinky a týdenní bezplatný pronájem dodávky značky Mercedes.

Za zmínku stojí i soutěže „NejEKOdepo“ a „NejEKOnápad“, kterých se mohli zúčastnit všichni zaměstnanci a depa DPD. Hodnotí se v nich parametry jako energetická úspornost, spotřeba papíru, třídění a množství vyprodukovaného odpadu i zajímavé ekologické nápady. V rámci DPD CZ si nejlépe vedlo depo v Ostravě, které bylo za sledované období nejšetrnější k životnímu prostředí. Přátelská soutěž o nejlepší ekologické nápady probíhá permanentně. Za jeden z nejdůležitějších počinů je doposud považováno zrušení tisku a nahrazení příjmových dokladů.

Společnost DPD denně přepraví na 2,5 milionu zásilek, čímž si vydobyla globální vedoucí postavení v poskytování zásilkových a expresních služeb. Společnost disponuje nejefektivnější logistickou sítí v Evropě a doručuje do 230 zemí světa. Zákazníci mohou vybírat z rozsáhlé nabídky vnitrostátních i mezinárodních zásilkových a expresních služeb, a to jak pro obchodní, tak spotřebitelské účely. Ve více než 800 lokalitách pracuje celkem 24 tisíc zaměstnanců a přepravu zajišťuje 18 tisíc vozů. Vlastníkem většinového podílu (83,32 %) je GeoPost Group, dceřiná společnost francouzské skupiny La Poste. Díky konsolidovanému obratu ve výši 3,668 mld. eur v roce 2011 se GeoPost stal druhým největším poskytovatelem expresních zásilkových služeb v Evropě. V České republice společnost působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. Počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD. V Německu zaujímá společnost DPD vedoucí postavení na trhu s vnitrostátními i mezinárodními obchodními zásilkami. Zákazníci mohou využívat služeb zajišťovaných více 7,5 tisíci zaměstnanci a 7 tisíci vozy, které se pohybují mezi 75 logistickými sklady a 4 tisíci výdejnami.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Podmáčená louka s masožravkami v Brdech se stala novou přírodní památkou

16:05 AOPK ČR: Podmáčená louka s masožravkami v Brdech se stala novou přírodní památkou

V chráněné krajinné oblasti Brdy přibylo čtrnácté maloplošné zvláště chráněné území – přírodní památ…