DPP: LTE síť je nově na Českomoravské a Hradčanské, do konce roku se rozšíří do dalších 11 stanic pražského metra

03.08.2020 22:11

Dvacátou osmou a dvacátou devátou stanicí pražského metra pokrytou signálem vysokorychlostní sítě LTE jsou Českomoravská na lince B a Hradčanská na lince A plus přilehlé tunely. V následujících dnech je doplní ještě Dejvická. Díky tomu budou moci cestující využívat mobilní a datové služby v LTE kvalitě nepřerušovaně v celém úseku linky A od Nemocnice Motol až po Muzeum.

DPP: LTE síť je nově na Českomoravské a Hradčanské, do konce roku se rozšíří do dalších 11 stanic pražského metra
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Do konce letošního roku Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), konsorcium operátorů (O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic) a společnost CETIN plánují nainstalovat síť LTE do dalších 11 stanic metra. V srpnu by to kromě Dejvické měly být také stanice Karlovo náměstí a Můstek na lince B. V září se rozšíření signálu LTE dočkají cestující z oblasti pražského Jižního města na nejvytíženější lince C, konkrétně stanice Chodov, Opatov a Háje. V průběhu posledního čtvrtletí letošního roku by síť LTE měly dostat také Národní třída, Náměstí Republiky, Náměstí Míru a další dvě stanice v Praze 3 nebo Praze 5 v závislosti na zahájení prací na připravované modernizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad. Do konce letošního roku by tak měla vysokorychlostní síť LTE fungovat v metru v celém širším centru Prahy. Na příští rok zůstane DPP, konsorciu operátorů a společnosti CETIN pokrýt 22 stanic a přilehlých tunelů pražského metra.

Wifi v metru končí, nahradí ji vysokorychlostní síť LTE

V návaznosti na rozšiřování pokrytí stanic metra a přilehlých tunelů vysokorychlostní sítí LTE se DPP rozhodl ukončit pilotní provoz vlastní wifi. „Naše strategie v oblasti pokrývání metra signálem je jednoznačná – chceme ve spolupráci s operátory rozšiřovat do celé sítě pražského metra nejmodernější technologie, což je v tuto chvíli vysokorychlostní síť LTE, v budoucnu pak i 5G. Nechceme podporovat dvoukolejnost a zbytečně vynakládat další prostředky na budování a provozování paralelního systému, který nikdy nemůže poskytnout takovou rychlost, kvalitu a stabilitu signálu jako síť LTE,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Náklady DPP na vybudování vlastní sítě wifi ve stanicích metra, bez pokrytí tunelů, by se pohybovaly ve stovkách milionů korun, další desítky milionů ročně by nás stál provoz a údržba celého systému. Tyto prostředky jsme ušetřili, když jsme se rozhodli pokrýt metro sítí LTE. O její instalaci, provoz a údržbu se stará konsorcium operátorů a společnost CETIN.“ Pro představu, pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi metra sítí LTE stojí v průměru 10 milionů Kč v závislosti na jeho délce.

Wifi signál byl dostupný v osmi stanicích metra: na lince A na Muzeu, na lince B na Florenci, Náměstí Republiky a Smíchovském nádraží a na lince C na Florenci, Hlavním nádraží, Muzeu a na Pražského povstání. Všechny tyto stanice, vyjma Náměstí Republiky, jsou v současnosti již plně pokryty signálem vysokorychlostní sítě LTE včetně přilehlých tunelů, kam wifi síť nedosahovala. Na Náměstí Republiky bude LTE síť k dispozici na podzim letošního roku.

Aktuální stav pokrytí stanic a přilehlých tunelů pražského metra vysokorychlostní sítí LTE:

Linka A

  • úsek Nemocnice Motol – Muzeum (10 stanic)

Linka B

  • úsek Smíchovské nádraží – Anděl (2 stanice)
  • úsek Florenc – Českomoravská (5 stanic)

Linka C

  • úsek Nádraží Holešovice – Roztyly (12 stanic)

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. (DPP), je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 DPP vlastnil 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP v loňském roce přepravil 1,17 miliardy cestujících a ujel více než 182 mil. vozokilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…