DPP: Přesnost provozu městské dopravy v Praze se zvýšila

01.06.2012 15:06

Pravidelné měření standardů kvality potvrdilo vysokou přesnost pražské městské hromadné dopravy.

DPP: Přesnost provozu městské dopravy v Praze se zvýšila
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

 Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) díky softwarovému měření zaznamenal rostoucí trend přesnosti u všech druhů dopravy. V I.čtvrtletí 2012 v případě metra přijelo 98,5 % spojů načas dle jízdního řádu, což bylo o 0,5 % více než celoroční průměr 2011. Tramvaje jezdily načas z 90,4 %, což byl nárůst o 1 %. U provozu autobusových linek došlo k nejvýznamnějšímu růstu přesnosti, a to téměř o 3 % na 88,4 %.

„Měření potvrzuje vysokou úroveň kvality dopravy v Praze. Nejefektivnější je logicky metro, které automobilový provoz neovlivňuje. Díky instalacím speciálních semaforů pro preferenci hromadné dopravy na světelných křižovatkách či vyhrazení dopravních pruhů se nám daří zvyšovat přesnost také u tramvají a autobusů. I díky tomu tak povrchová doprava začíná být často daleko rychlejší než jízda automobilem,“ uvedl dopravní ředitel Ladislav Urbánek.

Přesnost spojů není však pouze jediným ukazatelem měření standardů kvality pražské hromadné dopravy. Dopravní podnik včetně dochvilnosti spojů měří a vyhodnocuje celkem jedenáct ukazatelů kvality. Patří mezi ně také informování veřejnosti, jednání zaměstnanců s cestujícími, stejnokrojová kázeň, funkčnost jízdenkových automatů, bezbariérovost, plnění grafikonu (spolehlivost a dodržování jízdního řádu), dostupnost přepravy, čistota a vzhled všech vozidel, bezpečnost provozu a energetická náročnost provozu.

Například úroveň služeb poskytovaných zaměstnanci při styku se zákazníky zjišťuje Dopravní podnik pomocí tzv. fiktivních zákazníků. Na každé stanici a Infocentru probíhají dvakrát do měsíce měření. Fiktivní zákazníci mají škálu parametrů, na které se při hodnocení zaměřují, kupříkladu jak zaměstnanci navazují kontakt s cestujícími a jak probíhá samotná komunikace se zákazníky. V rámci hodnotící škály se dozorčí v metru věnovali cestujícím v prvním čtvrtletí 2012 s hodnocením 98,7 ze sta procentních bodů, pracovníci Infocenter pak se skóre 98,3. Zatímco dozorčí ve stanicích metra si udržují setrvalý standard posledních několik let, pracovníci Infocenter se v hodnocení zlepšili téměř o 4 procentní body.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…