DPP trvá na neplatnosti smlouvy se společností RENCAR

02.08.2022 19:43 | Tisková zpráva

Na základě rozhodnutí Nejvyššího soudu se bude Obvodní soud pro Prahu 9 z procesních důvodů opět zabývat sporem týkajícím se určení neplatnosti smlouvy mezi Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a společností RENCAR ze skupiny JCDecaux. Rozhodnutí Nejvyššího soudu (NS) však na právních závěrech a procesním postavení DPP nic nemění.

DPP trvá na neplatnosti smlouvy se společností RENCAR
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

NS totiž nijak nerozporoval argumentaci DPP, ani argumentaci nižších soudů ohledně neurčitosti vymezení předmětu smlouvy RENCAR. NS v podstatě pouze uvedl, že soudy nižší instance neměly žalobu odmítat z důvodu neprojednatelnosti, ale měly žalobu projednat a závěry o neurčitosti sporné smlouvy mezi DPP a RENCAR zohlednit v rozsudku. DPP proto stále trvá na neplatnosti smlouvy, která je pro něj zároveň extrémně nevýhodná. To potvrdily i otevřené a transparentní soutěže na provozování reklamy na plochách v majetku DPP.

Anketa

Bojíte se, že kvůli globálnímu oteplení masivně vyhoří naše lesy?

4%
94%
hlasovalo: 3870 lidí

„Spor se v žádném případě nedostává na počátek. Nejvyšší soud nerozporoval žádný nosný argument DPP. Soudy nižší instance měly dle NS žalobu projednat a zamítnout ji z důvodu neexistence právního vztahu mezi DPP a RENCAR, nikoli kvůli neprojednatelnosti. Jde tedy pouze o procesní formalitu,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a pokračuje: „Důrazně trváme na tom, že smlouva je neplatná a pro DPP extrémně nevýhodná, což potvrdilo i několik transparentních soutěží na provozování reklamy na našich plochách.“

DPP od roku 2019 vysoutěžil v rámci otevřených výběrových řízení nové smluvní partnery, kdy příjmy DPP z reklamního užívaní majetku se v roce 2021 zvýšily oproti roku 2016 více než trojnásobně a ročně činí přes 150 mil. Kč.

Z pohledu DPP je politováníhodné, že věc není konečným způsobem uzavřena, jelikož spor je řešen již od roku 2016. Obvodní soud pro Prahu 9 přitom již v roce 2019 smlouvu po věcné stránce přezkoumal a rozhodl o její neplatnosti, DPP tak důvodně předpokládá, že soudy nižších instancí dojdou opět ke stejnému závěru a neplatnost smlouvy potvrdí.

„Předpokládáme, že Obvodní soud pro Prahu 9 setrvá na svých předchozích závěrech a celá věc bude co nejdříve dořešena bez dalších obstrukcí ze strany RENCAR,“ dodává Petr Witowski.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 143 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 26 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2022 DPP vlastnil 1 203 autobusů,1 trolejbus, 802 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 1. 2022 celkem 10 965 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 282 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

22:12 DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. …