Designéři společnosti BASF představují trendy v automobilových barvách

24.07.2014 11:50

Návrháři divize Coatings společnosti BASF zveřejnili nové trendy v automobilových barvách pro období 2014/2015. S jejich kolekcí nazvanou „Pod radarem“ se do hledáčku trendů dostávají i nové barevné rozsahy, jelikož vývoj speciálních efektů určuje nejen nové akcenty, ale skýtá také neobvyklý rozsah barev.

Designéři společnosti BASF představují trendy v automobilových barvách
Foto: BASF
Popisek: BASF

Právě díky těmto možnostem návrháři společnosti BASF předpovídají, že se automobilové barvy stanou v budoucnu komplexnějšími a více individuálními, což umožní vyjít vstříc přání zákazníků, kteří touží vystoupit z davu. Téma individualizace totiž hraje, zejména při koupi automobilu, stále důležitější roli.

Speciální efekty zajišťují dynamiku a komplexnost

Návrháři pozorují sociální přechod od luxusu ke zvýšenému povědomí o kvalitě a hodnotě. Pro automobilové barvy to znamená, že se nepočítá prvotní upoutání pozornosti, ale spíše „wow“ efekt, který přichází s následujícím druhým pohledem. Inovativní speciální efekty tyto akcenty vytvářejí. Například nová kolekce obsahuje unikátní lak XSpark® se speciálním efektem. Lak XSpark obsahuje velmi jemné skleněné částečky, které odrážejí světlo, a vytvářejí tak výrazný třpyt, který je obzvlášť efektivní v přímém světle. „XSpark otevírá zcela nové možnosti pro převedení povědomí o nových hodnotách a nové kvalitě do barvy pro automobily,“ říká Florina Trost, designérka barev ve společnosti BASF.

Díky cíleným speciálním efektům vytváří klasické barvy, jako je modrá nebo stříbrná, zcela individuální barevné efekty. Dochází tak k vizuálnímu posílení geometrie karosérie a oživení rozsáhlé plochy zářivým třpytem (XSpark).

Mark Gutjahr, vedoucí oddělení designu společnosti BASF Europe, k významu laků se speciálními efekty dodává: „Celá léta rozlišujeme v podstatě jen mezi jednolitým lakem, perlovým efektem a metalízou. Nyní začínáme v této oblasti pozorovat určitý posun. Cílená interakce mezi barvou a speciálními efekty činí automobilové barvy komplexnějšími a mnohostrannějšími. Tento vývoj nás bude nadále provázet několik let. Potenciál celé palety speciálních efektů jsme ještě nevyčerpali.“

Silné barvy demonstrují individualitu

Mimořádné postavení barev v nové kolekci také určuje trend směrem k větší individualitě. „Výrazné barvy, jako je červená, budou utvářet náš obraz individuální mobility,“ říká Gutjahr, jehož slova potvrzuje stále rostoucí podíl silného proudu červených barev na silnicích. Podle návrhářů a designérů bude v nadcházejících letech vývoj červené pokračovat přechodem k rozsahu syté a tmavé fialové. Potenciál zelené bude nadále viditelný v širokém rozsahu odstínů: od intenzivní tyrkysové po jiskřivou mechovou zeleň.

„Trend směrem k individualitě se bude nadále rozvíjet. Není to jen o tom chtít se vymezit a odlišit. Barvy odrážejí a sdělují světu naše postoje, což otevírá prostor pro nové barvy a dodává tématu barevnosti větší váhu,“ shrnuje trend Astrid Van der Auwera z globálního designérského týmu společnosti BASF.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: S poštovními emoji po Česku

22:03 Česká pošta: S poštovními emoji po Česku

V úterý 7. května uvede Česká pošta do prodeje výplatní samolepící písmenové poštovní známky Emoji. …