Známkami kvalit potravin se zabývá server www.ekonomika.cz ve svém seriálu pro tento týden.
Součástí marketingu značek je i označování výrovku „nadfiremní“ známkou kvality, kdy nad výrobcem bere záštitu někdo jiný. U nás se v posledních letech se značkami kvality zejména u potravin roztrhl pytel. Je pravdou, že srovnávat marketingový dopad například u nás asi nejznámější Klasy s marketingem Coca-Coly je poněkud přehnané, ale principy dobrého marketingu jsou pořád stejné. Dokázat, že to, co slibuji na obalu či v reklamě, je dlouhodobě pravdivé.
Na tuzemském trhu najdete loga, která mají buď legislativní oporu (například evropská chráněná označení – původu, zeměpisného původu, zaručená tradiční specialita) nebo oporu v národních systémech kvality (například KLASA, Regionální potravina, loga pod systémem Česká kvalita pod Ministerstvem průmyslu a obchodu, loga zaštítěná Asociací krajů ČR, Potravinářskou komorou, Hospodářskou komorou apod.). To jsou tedy označení garantované státními institucemi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rep