Podle něj i koronakrize ukázala, že zdravotnický systém dokáže v podobných situacích kvalitněji fungovat, pokud jsou jednotlivé organizace schopny účinně sdílet data a koordinovat pracovní postupy a je-li možné komunikaci přenést alespoň zčásti do kyberprostoru.
„Elektronicky vedená zdravotnická dokumentace, sdílený elektronický zdravotní záznam pacienta, komunikace elektronickými žádankami napříč subjekty, zavedené koncepty vzdálené komunikace mezi pacienty, lékaři a zdravotnickými pracovišti – to vše nám najednou kriticky chybělo,“ uvedl Zeman v rozhovoru.
Aspoň, že fungoval například eRecept, který přitom mnozí lékaři původně kritizovali. Najednou se ukázal jako velmi prospěšný. „Samozřejmě se eRecept vhodně využil v situacích, kdy fyzická přítomnost pacienta ve zdravotnickém zařízení byla nežádoucím rizikem, tedy kdy nebyla možná komunikace lékaře s pacientem tváří v tvář. Současně s tím vzrostlo využití různých distančních forem vzájemné komunikace, počínaje telefonickými hovory, přes e-mail, videokonferenční systémy, sociální sítě až například po chatboty s umělou inteligencí,“ dodal Zeman.
Celý rozhovor s Martinem Zemanem si můžete přečíst ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: komerční tisková zpráva