Jihomoravský kraj: Poskytovatelům sociálních služeb pomáhají Regionální karty

20.12.2018 16:57

Podpora poskytovatelů sociálních služeb pomocí zavádění tzv. Regionálních karet sociálních služeb Jihomoravského kraje patří k hlavním cílům projektu Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji IV“, který od 1. září 2017 do 30. června 2020 realizuje Odbor sociálních věcí Jihomoravského kraje.

Jihomoravský kraj: Poskytovatelům sociálních služeb pomáhají Regionální karty
Foto: Jihomoravský kraj
Popisek: Jihomoravský kraj

Regionální karty sociálních služeb Jihomoravského kraje podrobně definují obsah všech realizovaných sociálních služeb skrze potřeby uživatelů. Sociální služby, které jsou takto podrobně popsány a vymezeny prostřednictvím těchto konkrétních potřeb uživatelů, s kterými jim sociální služba svými činnostmi pomůže, mohou lépe informovat o své činnosti potenciální zájemce, ale i stávající uživatele. „Cílem je napomoci větší transparentnosti, dávat jasný obraz o činnosti služby veřejnosti, nejen těmto osobám, ale i spolupracujícím subjektům.

Zavádění Regionálních karet uskutečňujeme postupně od listopadu 2017 formou metodických setkání s poskytovateli sociálních služeb, jejímž prostřednictvím jsou představeny a projednány Regionální karty Jihomoravského kraje a vyžadované principy poskytování sociálních služeb. Metodická setkání jsou realizována pro sociální služby zařazené do krajské sítě a pro zadavatele těchto služeb – pracovníky Jihomoravského kraje, jednotlivých obcí s rozšířenou působností a zástupců okresních týmů,“ řekl náměstek hejtmana Marek Šlapal.

Regionální karty definují, v čem může služba uživatele podpořit, co společně s ním bude řešit. Stávají se tak nástrojem vedoucím k větší transparentnosti a dávají jasný obraz o činnosti služby. Kromě toho umožní kontrolu efektivity služeb a zároveň mapování potřeb pro účely plánování. Slouží také k informování veřejnosti, potenciálních zájemců a spolupracujících subjektů o obsahu činnosti sociálních služeb (o tom, s čím služba uživateli pomůže, jaká témata je s ním připravena řešit).

„Jsou rovněž pomůckou poskytovatelů při sjednávání a poskytování služby – nástrojem pro zjišťování potřeb uživatele a sestavování individuálního plánu, následně pak pro jeho vyhodnocování a aktualizaci a pomáhají k měření dopadů činnosti sociální služby,“ uvedl náměstek Šlapal. Jak dodal, přehled potřeb uživatelů je dobrým východiskem pro nastavení provozu a personálního obsazení služby.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

RNDr. Alexandr Vondra byl položen dotaz

kampaň

Kde máte důkaz, že jsou všichni mimo vás ,,Putinovi užiteční idioti“? Nešíříte náhodu dezinformace, proti kterým paradoxně tak bojujete? A myslíte, že touto negativní kampaní docílíte něčeho pozitivního, třeba zklidnění politické situace v zemi? To je takový problém vést kampaň tak, že budete prezen...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Novela zákoníku práce přináší pozitivní změny pro zaměstnavatele

19:02 Hospodářská komora: Novela zákoníku práce přináší pozitivní změny pro zaměstnavatele

Sloučení výpovědních důvodů v případě ztráty zdravotní způsobilosti do jedné kategorie, které přines…