Letoun Českých aerolinií se speciálním motivem Prahy se vydal na svůj první let

29.11.2014 17:34

Nová atrakce flotily Českých aerolinií, letadlo Airbus A319 registrační značky OK-NEP, dne 21.11. v 11:25 odstartovalo do Barcelony na svůj první let ve speciálních barvách a s motivem Prahy.

Letoun Českých aerolinií se speciálním motivem Prahy se vydal na svůj první let
Foto: ČSA
Popisek: ČSA

Po následující dva roky bude na pravidelných linkách ČSA propagovat hlavní město České republiky a lákat zahraniční turisty k jeho návštěvě. Přelakování a polep letadla byly provedeny v Římě a v Praze a zabraly celkem devět dnů. Plocha samolepek činí dohromady více než 170 m2, což je zatím největší polepená plocha letadla realizovaná v České republice.

Grafika letadla byla připravena podle nového vizuálního stylu Prahy na podkladové bílé a tmavě červené barvě. Vévodí jí velké panorama Hradčan doplněno variací citoslovcí „Oooh, Mmm, Yeah, Wow“ a sloganem „Fly to the City of Magic!“. „Věříme, že tato ne zcela běžná forma propagace Prahu opět zviditelní, osloví další a širší klientelu a přiláká ji k návštěvě hlavního města České republiky,“ uvedla Nora Dolanská, ředitelka Pražské informační služby – Prague City Tourism.

Letoun OK-NEP s novým speciálním livery bude nasazován na všechny pravidelné linky i speciální lety Českých aerolinií během následujících dvou let. „Bude přistávat na více než čtyřicítce mezinárodních letišť od Kazachstánu přes Rusko až po země Evropské unie včetně nových destinací, které České aerolinie otevřou v příští letní sezóně. Denně absolvuje minimálně dva lety, týdně jich pak bude osmnáct,“ doplnil Ján Tóth, ředitel Českých aerolinií pro Obchod.

Přelakování základních barev letounu provedla irská společnost Eirtech Aviation na letišti Fiumicino v Římě. Výrobu speciálních leteckých samolepících fólií a jejich aplikaci na letoun zajistila společnost Air Design z Mnichova Hradiště podle technické dokumentace a za asistence techniků Czech Airlines Technics. Realizace polepu zabrala týmu čtyř specialistů v souhrnu více než 26 hodin. Celková plocha samolepek činí více než 170 m2, což je zatím nejrozsáhlejší zakázka realizovaná v ČR. Pro představu – polepená plocha letadla odpovídá přibližně 2,5 násobku badmintonového kurtu nebo bezmála jednomu standardnímu tenisovému kurtu pro dvouhru.

Využít plochu dopravního letadla jako reklamního nosiče se rozhodla Pražská informační služba – Prague City Tourism, proto 11. srpna 2014 vypsala veřejnou zakázku na nákup reklamní plochy a polep plochy dopravního letounu. Vítězem veřejné zakázky se 1. září 2014 staly České aerolinie. Kromě reklamní plochy letadla budou České aerolinie navíc po celou dobu 24 měsíčního pronájmu poskytovat Pražské informační službě – Prague City Tourism také inzerci ve svém palubním magazínu Review, zajistí promítání krátkých propagačních spotů na palubách svých letadel, umístění bannerů na webových stránkách společnosti a zveřejňování novinek z Prahy v newsletteru, který ČSA pravidelně zasílají svým zahraničním partnerů. Celková hodnota zakázky je 4 900 000 Kč bez DPH. Její původní hodnota přitom byla v této výši Pražskou informační službou – Prague City Tourism plánována pouze na období jednoho roku.

Základní technické údaje o Airbusu A319 registrační značky OK-NEP:

Typ: Airbus A319-112
Sériové číslo: 3660
Datum výroby: 30. září 2008
Datum převzetí Českými aeroliniemi: 30. září 2008
Datum zahájení provozu u Českých aerolinií: 2. října 2008 na lince do Madridu (OK 702)
Motory: 2x CFM 56-5B (tah 104,5 kN)
Kapacita: celkem 135 míst, možnosti konfigurace: 135 Y, 6 J/126 Y, 10 J/120 Y, 14 J/114 Y, 18 J/108 Y a 22 J/102 Y
Délka: 33,84 m
Rozpětí křídel: 34,1 m
Cestovní rychlost: 850 km/h
Maximální dolet při plném payloadu: 4 500 km
Maximální dostup při plném payloadu: 39 000 stop (11 700 m)
Váha bez paliva (MZFW): 58,5 t
Payload: 16,2 t
Maximální vzletová hmotnost (MTOW): 75,5 t

České aerolinie jako vlajkový letecký dopravce České republiky zajišťují spojení z Prahy, a také přes Prahu do významných destinací v Evropě, Zakavkazsku či Asii. Ve spolupráci se svými partnery nabízí v zimní sezóně 2014/2015 spojení do celkem 80 destinací v 37 zemích světa.

České aerolinie jsou od července 2012 součástí skupiny Český aeroholding, který je majoritním akcionářem společnosti. Novým strategickým partnerem a akcionářem Českých aerolinií se v roce 2013 stala společnost Korean Air, jeden z největších a nejvýznamnějších světových leteckých dopravců.

Od roku 2001 jsou České aerolinie členem letecké aliance SkyTeam. Dvacet členů aliance ročně přepraví 588 milionů cestujících, kteří mohou denně využít více než 15 700 letů do 1064 destinací ve 178 zemích světa. www.skyteam.com / www.facebook.com/skyteam / www.youtube.com/user/skyteam

České aerolinie jsou držiteli certifikátu podle standardu ISO 14001 (ochrana životního prostředí)
a certifikátu podle požadavků IOSA (IATA Operational Safety Audit) představujících nejpokročilejší bezpečnostní standardy v letecké dopravě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:42 17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se v 17. …