MHMP: Záměr společného podniku s Nové Holešovice Development prověřují nové nezávislé analýzy

06.11.2019 15:03

Dopravní podnik hlavního města Prahy si vyžádal dvě „second legal opinion“, nové analýzy nezávislé na dosavadních posudcích, které mají znovu prověřit postup při vytváření společného podniku se společností Nové Holešovice Development. O nové nezávislé expertní posudky po dohodě s vedením DPP požádal předseda dozorčí rady a náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

MHMP:  Záměr společného podniku s Nové Holešovice Development prověřují nové nezávislé analýzy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu na Mariánském náměstí

První z posudků od společnosti Havel & Partners už má město k dispozici a potvrzuje závěry dosavadních analýz. Druhý posudek od společnosti KPMG se zaměřuje na ekonomickou část projektu a dokončen bude v nejbližších týdnech. Cílem je zajistit, aby příprava záměru na rozvoj celého území v okolí stanice metra Nádraží Holešovice proběhla dle platných právních předpisů a za podmínek výhodných pro hlavní město a DPP.

Projekt počítá s opravou severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice a výstavbou bytů, administrativních budov a služeb v okolí, včetně jejich hladké návaznosti na infrastrukturu. Cesta společného podniku je pro město výhodná právě proto, že DPP bude moci garantovat kvalitní přestup na MHD a další rozvoj infrastruktury, včetně dobrého spojení pro pěší. Obdobně postupují i dopravní podniky v západní Evropě.

Pozemky Dopravního podniku v okolí stanice Nádraží Holešovice jsou samy o sobě nezastavitelné, nepravidelné a bez domluvy s vlastníky okolních pozemků není možné je zhodnotit nebo využít k dalšímu rozvoji. Zároveň prodejem pozemků by DPP ztratil vliv na to, co v okolí stanice metra vznikne, proto se rozhodl si pozemky ponechat a s ostatními vlastníky uzavřít smlouvu, která zhodnocení umožní. Dozorčí rada tento postup schválila. Postup byl právně zpochybněn finanční skupinou CPI, která ale v lokalitě žádné pozemky nevlastní.

S ohledem na vlastnickou strukturu pozemků nepřichází v úvahu spolupráce na realizaci záměru DPP s investorem, který v této oblasti nedisponuje právy k nemovitostem. Jediným developerem, který vlastní nebo má zajištěna práva k pozemkům bezprostředně sousedícím s pozemky DPP v této oblasti, je skupina Karlín Group v součinnosti s EPH.

Do společného podniku na revitalizaci severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice a jeho bezprostředního okolí jde DPP s renomovanou developerskou skupinou, která má v Praze za sebou řadu úspěšných projektů; na dalších místech hlavního města má další rozvojové plány. S ohledem na to lze předpokládat, že se bude chovat odpovědně, protože by si tím snížila svoji pozici důvěryhodného partnera pro hl. m. nebo městské části v řadě jiných připravovaných projektů. Karlín Group je skupinou, která má za sebou doložitelnou historii a má v Praze dlouhodobé rozvojové plány.

Okolnosti uzavření smlouvy o společném podniku konzultoval náměstek Adam Scheinherr také s Policií ČR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Partnerství pro otevřené vládnutí na roky 2025 a 2026

20:48 Ministerstvo spravedlnosti: Partnerství pro otevřené vládnutí na roky 2025 a 2026

Ministerstvo spravedlnosti dnem 30. dubna 2024 vyhlašuje veřejné konzultace k přípravě nového Akčníh…