MZV: Nový projekt Českých center pro podporu exportu českých kulturních a kreativních průmyslů

25.06.2016 15:14

Česká centra ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí uvádějí do provozu projekt CzechPlatform. Bezplatný informační portál, který běží na czechplatform.cz mapuje české aktivity v zahraničí podporované ze státních i soukromých zdrojů napříč sektory. Přispívá ke koordinovanější zahraniční prezentaci.

MZV: Nový projekt Českých center pro podporu exportu českých kulturních a kreativních průmyslů
Foto: mzv.cz
Popisek: Ministerstvo zahraničních věcí

Doposud nebylo vytvořeno prostředí pro monitoring celkové zahraniční prezentace, které by bylo otevřené nejen pro všechny relevantní státní instituce, ale nabídlo také prostor individuálním aktérům, kteří se v zahraniční prezentují jednotlivě a bez oficiální podpory.

Aktivitám v oblasti brandu země se věnují Česká centra dlouhodobě jako příspěvková organizace Ministerstva zahraničních věcí pro propagaci Česka, jejímž posláním je prosazovat české kulturní a kreativní průmysly na mezinárodním poli, prezentovat úspěchy české vědy, výzkumu a inovací a posilovat dobré jméno naší země v zahraničí. Česká centra využívají zkušeností a inspirace ze své zahraniční praxe a v koordinaci a pod supervizí MZV vytvářejí projekty pro zefektivnění české zahraniční prezentace, jako byl např. projekt CzechIdea a další.

Novým projektem Českých center je webový portál CzechPlatform, koncipovaný zejména pro podporu exportu kulturních a kreativních průmyslů, který zároveň nabízí otevřené prostředí pro mapování dalších aktivit spojených s českou zahraniční prezentací. Platforma by měla přispět k větší propojenosti a zefektivnění aktivit s českou účastí v zahraničí a vytvořit nástroj, jak tyto nezanedbatelné a neustále rostoucí aktivity systematicky monitorovat.

Hlavní cíle projektu CzechPlatform:

  • vytvořit prostředí pro mapování aktivit českých kulturních a kreativních průmyslů v zahraničí
  • realizovaných ze státních i soukromých zdrojů
  • nabídnout prostor pro vzájemnou spolupráci, koordinaci a zefektivnění české zahraniční prezentace
  • poskytnout bezplatně službu českým aktérům, kteří se prezentují ve světě a chtějí, aby se o jejich aktivitách vědělo

Nová platforma je určena pro ministerstva, státní instituce, VŠ, umělecké agentury, kurátory, organizátory festivalů, ale také pro nezávislé umělce, vědce a další zájemce. Uživatelsky jednoduchý portál může bezplatně využít každý, kdo plánuje prezentaci svého projektu v zahraničí a chce, aby se o jeho aktivitě vědělo. To se týká také kulturních institucí, které jednotlivé umělce zastupují. Stačí pouze vyplnit akci v systému, a to bez předchozí registrace. Uveřejněné informace se dostanou k českým subjektům působícím v zahraničí, tedy k zastupitelským úřadům, českým centrům, krajanským spolkům, bohemistům a dalším organizacím. Ti mohou nabídnout spolupráci, zvýšit povědomí o konané akci, případně v rámci svých možností poskytnout aktuální služby. Mohou také navrhovat větší a marketingově propracovanější akce na podporu dobrého jména Česka v zahraničí, jako jsou např. české dny, týdny, sezóny apod., se zapojením většího množství partnerů, sdílením finančních prostředků a intenzivnějším oslovením cílových skupin.

Česká centra mohou bezplatně nabídnout informační servis v celé síti svých 22 poboček ve světě, a to prostřednictvím webových stránek, sociálních sítí, e-newsletterů i svých osobních kontaktů.

Lubomír Zaorálek, ministr zahraničních věcí  České republiky:
„Ministerstvo zahraničních věcí dle kompetenčního zákona odpovídá za koordinaci české zahraniční prezentace a vytváří koncepce a strategie pro rozvíjení dobrého jména Česka ve světě. Projekt CzechPlatform nabízí nové bezplatné služby veřejnosti, díky kterým bude jejich zahraniční aktivita efektivnější.“

Zdeněk Lyčka, pověřený řízením českých center:
„Vytvořením CzechPlatform nabízíme prostor pro spolupráci na projektech, které Česká centra primárně neorganizují, ale kterým jsou připravena pomoci v oblasti zahraniční prezentace. Díky CzechPlatform se otvírají možnosti pro lepší zahraniční networking.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…