Nejčastěji lidé o Vánocích přispívají na děti. „Peníze na pomoc dětem dávají více než dvě třetiny Čechů a Poláků a 80 % Slováků a Maďarů. Většinou se jedná o nákup dárků dětem do dětských domovů nebo o příspěvky pro nemocné a hendikepované děti,“ upřesňuje marketingový ředitel PROFI CREDIT Ladislav Pavlík. Druhou nejčastěji obdarovanou skupinou jsou senioři, kterým přispívá každý sedmý Čech. Na třetím místě je pomoc zvířatům.
V Česku je nejoblíbenější formou pomoci příspěvek na účet konkrétní dobročinné organizace. Tento způsob využívá třetina dárců. Na Slovensku a v Bulharsku jsou přeborníci v posílání dárcovských SMS zpráv. DMSky posílá 42 % Slováků a 46 % Bulharů. Poláci (39 %) přispějí na charitu nejčastěji koupí konkrétního produktu.
Nejštědřejší jsou Češi a Bulhaři
V Česku sice přispívá na charitu méně lidí než v ostatních zemích. Zato jsou ale spolu s Bulhary dárci nejštědřejší. Více než stovku dají na charitu dvě třetiny Čechů (64 %), každý osmý pak věnuje potřebným dokonce více než pětistovku. Tři čtvrtiny Slováků posílají na charitu v přepočtu maximálně 250 korun. Do dvou set korun se pohybují dary 39 % Poláků a 45 % Bulharů. Každý šestý Bulhar sáhne do kapsy pro více než 700 korun.
PROFI CREDIT nezůstává, co se týče charity, pozadu. „Podporujeme stále více dobročinných organizací a charitativních projektů. V prosinci jsme jim přispěli přes milion korun,“ říká Ladislav Pavlík. PROFI CREDIT se nově stal hlavním partnerem Dětského fondu OSN UNICEF. Dlouhodobě spolupracuje s Dětským domovem Markéta, Klubem nemocných cystickou fibrózou a Nadací Taťány Kuchařové Krása pomoci.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva