Opravy krajských silnic budou více koordinované, vláda dnes dostala informaci o 3 miliardách pro silnice II. a III. tříd

03.02.2016 17:31

Díky úsporám v úspěšném loňském čerpání rozpočtu SFDI může Ministerstvo dopravy částkou 3 miliardy korun pomoct i v letošním roce krajům s opravami silnic II. a III. tříd.

Opravy krajských silnic budou více koordinované, vláda dnes dostala informaci o 3 miliardách pro silnice II. a III. tříd
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Kraje nyní budou přibližně do půlky února předkládat podklady k uzavření smlouvy a na základě schválení Centrální komisí Ministerstva dopravy jim následně budou zálohově uvolněny finanční prostředky. Příjemcem finančních prostředků je kraj s tím, že tyto prostředky může poskytnout pověřené organizaci správy a údržby silnic.

„Jsem rád, že ušetřenými prostředky můžeme opět pomoc krajům s financováním silnic. Také se společně s kraji budeme snažit, aby opravy byly více koordinované a nedocházelo k jejich souběhu, jako v některých případech v loňském roce,“ řekl ministr Dan Ťok.

Proto na příjemce letos čekají oproti loňskému roku drobné změny v povinnostech. Nově musí příjemce uveřejňovat uzavírky na portálu Národního dopravního informačního centra (NDIC) a předložit jednak prohlášení kraje o tom, že akce financované z rozpočtu SFDI jsou koordinovány s ostatními akcemi na pozemních komunikacích a jednak stanoviska správců těchto pozemních komunikací, že zmíněné akce nejsou vzájemně v konfliktu.

Do silnic bylo loni prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic investováno celkem 34,2 mld. Kč, dalších 4,4 mld. Kč pak bylo prostřednictvím Krajů a jejich příspěvkových organizací (Správy a údržby silnic) investováno do dopravní infrastruktury jednotlivých krajů. Celkově se se v roce 2015 stavělo, modernizovalo nebo opravovalo celkem 117 km dálnic a silnic I. tříd. Zahájila se stavba 70 km zcela nových úseků, pokračovalo se ve výstavbě téměř 30 km silnic a opravovalo nebo modernizovalo se dalších 20 km dálnic. Práce se týkaly především D8 (otevření pomyslné brány do Německa na trase Praha – Drážďany), D3 (napojení na Rakousko), D11 (Královéhradecký kraj) a D1 (především modernizace).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…