Pardubický kraj: V kraji se lepší podmínky pro cyklisty

30.09.2019 19:38

I když se může zdát, že se výstavba infrastruktury pro cyklisty a in-line bruslaře v našem kraji vylepšuje jen pomalu, při podrobném pohledu je vidět za uplynulé čtyři roky velký pokrok. Vyplývá to z vyhodnocení plnění Koncepce cyklo a in-line turistiky v Pardubickém kraji.

Pardubický kraj: V kraji se lepší podmínky pro cyklisty
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

„Koncepci máme zpracovanou nyní na období do roku 2020. Na jejím naplňování budeme dále pracovat a zároveň budeme podporovat subjekty, které jsou nositeli realizace jednotlivých rozvojových priorit a opatření, “ říká radní pro cestovní ruch, sport a volnočasové aktivity René Živný. „Prioritou pro nás stále zůstává budování infrastruktury dálkové cyklotrasy č. 2 - Labská stezka. Rychlost výstavby závisí na zajištění financování a v neposlední řadě i na tom, jak se podaří vykupovat jednotlivé potřebné pozemky. Neustále jednáme i s Jihomoravským krajem o možnosti propojení obou krajů dálkovou cyklotrasou č. 24 Svitava v úseku Skrchov a dál směrem na Letovice, kde momentálně není dořešeno komfortní pokračování trasy z území Pardubického kraje dál,“ doplňuje radní.

V minulých letech se v kraji podařilo dokončit úplně nebo částečně 18 investičních záměrů cyklistické infrastruktury, které byly navrženy v dokumentu, například kilometrový úsek Počapelské Chalupy – Počaply, kilometrový úsek Pardubice, Vinice - Stará vojenská plovárna, sedmikilometrový úsek Vysoké Mýto – Hrušová a další.

„Vznikly tu čtyři Bike resorty, například traily Na Vinicích ve Vysokém Mýtě v celkové délce 2,14 km s různým stupněm náročnosti nebo v Brněnci Brněnecké prameny - navazující produkt na Březovský trail s napojením na dálkovou cyklotrasu č. 24 Svitava. Tratě jsou určené pro širokou veřejnost a můžete je navštívit,“ doporučuje radní. Více informací najdete na krajském turistickém portálu ZDE.

„Jako adrenalinový cyklista mám radost i ze vzniku náročných tras pro horská kola. K těm stávajícím přibydou singletracky Glacensis, Singletrack Orlicko-Kladsko a Na hranici na hraně, které získaly dotaci z evropských fondů v rámci programu Interreg V-A Česká republika – Polsko v prioritní ose 2. V rámci projektu Singletrack Orlicko - Kladsko budou vybudována i dvě parkoviště - nástupní místa v Červenovodském sedle,“ dodává Živný. Více o schválených projektech najdete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Policista roku 2023

11:44 Policie ČR: Policista roku 2023

V průběhu dnešního večera proběhl na Pražském hradě již 24. ročník prestižní ankety POLICISTA ROKU. …