V tuto dobu budeme realizovat dočasné statické podchycení mostní konstrukce, aby bylo možné bezpečně provádět bourací a betonářské práce v následujícím období. Velikonoční pondělí odstartuje časové období, kdy bude sice možné po koruně hráze jezdit, ale v místě mostní konstrukce se bude jezdit pouze jedním pruhem, a ještě k tomu rychlostí maximálně 30 km/hod.
Úplná uzavírka silniční komunikace se výrazně méně dotkne pravidelné linkové autobusové dopravy a také vozidel IZS, která mohou projíždět po komunikaci pod hrází.
Celá stavba podle smlouvy skončí v srpnu 2024 a omezení v tomto místě odstraníme až ke konci prací. Respektovat rychlostní omezení ze strany řidičů je velice důležité nejen kvůli bezpečnosti práce na staveništi, ale i k budoucím kvalitativním vlastnostem betonu, který budeme do konstrukce ukládat. Vyšší rychlosti totiž mohou vlivem nadlimitních vibrací poškodit betonovou směs předtím, než dosáhne potřebné pevnosti.
A co bude probíhat v dalším období?
Během následujících měsíců postupně připravujeme nutné plynulé snižování hladiny vody v nechranické nádrži. Některé části stavby potřebujeme mít tak říkajíc nasuchu, aby je bylo možné kvalitně a bezpečně provést. Dnešní hladina je na kótě 268,40 m n. m. a k 1. srpnu 2022 ji snížíme na kótu 264,50 m n. m. Takto nízkou hladinu pak budeme udržovat po dobu minimálně 4 týdnů. Následně ji do konce září 2022 udržíme na hladině 265,00 m n. m. Po tomto datu již necháme hladinu vyvíjet podle hydrologické situace.
Veškerá omezení se snažíme minimalizovat a zbytečně nekomplikovat život svému okolí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva