Skutečné prodeje nových osobních vozů na českém trhu dosáhly za prvních osm měsíců letošního roku 109 480 vozů, což je o více než 16 000 vozů nižší počet, než uvádí veřejně dostupné statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA). Skutečné pořadí značek dle objemu prodejů dodaných na český trh vede Škoda (33 %) před Hyundai (11 %) a Volkswagenem (9 %). Podíl účelových registrací mírně narostl.
Mezi výrobce, jejichž statistiky jsou nejvíce zkresleny účelovými registracemi a jejichž reálné prodeje jsou tedy výrazně nižší, patří Seat, jehož prodeje jsou nižší o plných 67 %, Fiat s více než polovinou registrací, vykázaných účelově, a Ford s podílem 43 % těchto registrací. Volkswagen odsunuje jeho téměř pětinový podíl účelových registrací z místa dvojky českého trhu na třetí pozici, druhou reálně nejprodávanější značkou je Hyundai.
Mezi jednotlivými modely jsou účelovými registracemi opakovaně nejvíce zkreslovány prodeje Fordu Fiesta, Seatu Ibiza, Seatu Leon a Volkswagenu Golf a Polo. Nejprodávanějšími modely na trhu jsou vozy Škoda Octavia, Rapid, Fabia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.
Zdroj dat: Ministerstvo dopravy ČR
Metodika:
Prodeje nových vozů: registrované vozy z databáze očištěné o účelové registrace.
Účelová registrace je odregistrace vozu formou exportu do 90 dnů od první registrace vozu v ČR.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva