Prodeje aut v Česku: Podíl účelových registrací neustále roste

09.09.2014 16:03

Společnost MÉDEA RESEARCH zveřejnila detailní statistiky prodejů osobních aut i modelů jednotlivých značek v České republice za prvních osm měsíců roku 2014, očištěné od účelových registrací. Nejprodávanějšími značkami zůstávají Škoda a Hyundai.

Prodeje aut v Česku: Podíl účelových registrací neustále roste
Foto: Archiv
Popisek: Médea

Skutečné prodeje nových osobních vozů na českém trhu dosáhly za prvních osm měsíců letošního roku 109 480 vozů, což je o více než 16 000 vozů nižší počet, než uvádí veřejně dostupné statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA). Skutečné pořadí značek dle objemu prodejů dodaných na český trh vede Škoda (33 %) před Hyundai (11 %) a Volkswagenem (9 %). Podíl účelových registrací mírně narostl.

Mezi výrobce, jejichž statistiky jsou nejvíce zkresleny účelovými registracemi a jejichž reálné prodeje jsou tedy výrazně nižší, patří Seat, jehož prodeje jsou nižší o plných 67 %, Fiat s více než polovinou registrací, vykázaných účelově, a Ford s podílem 43 % těchto registrací. Volkswagen odsunuje jeho téměř pětinový podíl účelových registrací z místa dvojky českého trhu na třetí pozici, druhou reálně nejprodávanější značkou je Hyundai.  

Mezi jednotlivými modely jsou účelovými registracemi opakovaně nejvíce zkreslovány prodeje Fordu Fiesta, Seatu Ibiza, Seatu Leon a Volkswagenu Golf a Polo. Nejprodávanějšími modely na trhu jsou vozy Škoda Octavia, Rapid, Fabia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf.

Zdroj dat: Ministerstvo dopravy ČR

Metodika:

Prodeje nových vozů: registrované vozy z databáze očištěné o účelové registrace.
Účelová registrace je odregistrace vozu formou exportu do 90 dnů od první registrace vozu v ČR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: S poštovními emoji po Česku

22:03 Česká pošta: S poštovními emoji po Česku

V úterý 7. května uvede Česká pošta do prodeje výplatní samolepící písmenové poštovní známky Emoji. …