Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo silnici I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17

17.12.2015 15:21

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo ve středu 16. prosince za účastí generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy silnici I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17.

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo silnici I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Vybudování přeložky silnice I/37 významně odlehčí městu Chrudimi od tranzitní dopravy. Realizace stavby zajistí podstatné zlepšení životního prostředí v obcích. Sníží se tam ekvivalentní hladina hluku a emise výfukových plynů. Zároveň dojde ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a omezí se možnost střetů automobilů s chodci“, konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Silnice I/37 tvoří páteřní komunikaci ve směru sever – jih v Pardubickém kraji. V předchozích letech byl vybudován dělený čtyřpruh mezi Hradcem Králové a Pardubicemi a přeložka silnice I/37 v úseku Pardubice – Medlešice, na kterou přímo navazuje realizovaný obchvat Chrudimi. Vybudováním obchvatu Chrudimi je jediným možným řešením pro odstranění zejména tranzitní dopravy z průtahu města a zároveň zajištění kvalitního napojení spádové oblasti města Chrudim na dálnici D11.

Stavba je realizována v souladu se zásadami územního rozvoje Pardubického kraje a územním plánem města Chrudim. Současný průtah silnice I/37 městem, vzhledem k neúměrné dopravní zátěži, je místem s mnoha kolizními body, kde dochází k těžkým zraněním i usmrcením účastníkům silničního provozu (zejména chodců). Na podporu výstavby obchvatu města byla v minulosti protestními akcemi, pořádanými obyvateli, zastavena nebo zpomalena doprava ve vlastním průtahu.

Realizace obchvatu se přes výše uvedené skutečnosti rodila s velkými obtížemi a bez úzké spolupráce se zástupci města Chrudim, zejména při zajišťování finančních prostředků by stavba nebyla realizována v tomto termínu.

Silnice I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17

Hlavní trasa:
délka: 5850 metrů
kategorie: S 11,5/100 a 11,5/80
plocha vozovek: 61 660 m2
počet stavebních objektů: 66

zhotovitel: sdružení  EUROVIA, M-SILNICE a PORR
cena stavby dle smlouvy: 1 270 320 075 Kč (bez DPH)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…