SŽDC: Projekt česko-saské spolupráce pokračoval dalším workshopem

18.06.2019 12:59

V Drážďanech se 17. června uskutečnil další workshop projektu Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko – Česká republika. Jeho cílem bylo představit aktuální stav projektu v oblastech dopravy, socioekonomie a geologie. Dosažené výstupy pomohou při přípravě vysokorychlostního spojení mezi metropolemi obou zemí.

SŽDC: Projekt česko-saské spolupráce pokračoval dalším workshopem
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Přeshraniční projekt je realizován v rámci Programu na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014–2020 spolufinancovaného Evropskou unií. Jeho lídrem je Správa železniční dopravní cesty. Projekt má za cíl zintenzivnit a prohloubit spolupráci institucí za účelem podpory a rozvoje přeshraniční železniční dopravy mezi státy ležícími na obou stranách Krušných hor, a to také ve vazbě na připravovanou a plánovanou vysokorychlostní železniční trať z Drážďan přes Ústí nad Labem do Prahy.

Realizace projektu probíhá od roku 2017, kdy se v červnu uskutečnila v Ústí nad Labem jeho zahajovací konference. Od té doby se odborníci z obou stran hranice scházejí na pravidelných workshopech a konferencích, kde se navzájem seznamují s dosaženými výsledky.

Účastníkům workshopu byly představeny dosavadní výsledky dopravních analýz zaměřených na regionální přeshraniční vazby v osobní dopravě obou regionů. Mimoto byla představena analýza potenciálních příležitostí nákladní železniční dopravy, jejíž zdroj, případně cíl, leží ve zkoumaném území. Zástupci Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem posluchače seznámili s aktuálními výsledky velmi rozsáhlého průzkumu mezi cestujícími veřejné dopravy a významnými firmami z ústeckého regionu. Šetření na saské straně stále probíhá.

Při výběru nejvhodnější varianty spojení pod Krušnými horami budou mít důležité slovo také čeští a saští geologové, kteří provádějí potřebný průzkum na zamýšlených trasách. V současné době již finalizují 3D geologický model, který obsahuje veškerá data doposud provedených zkoumání.

Na workshopu byly prezentovány pokročilé závěry jednotlivých analýz a průzkumů, což vzbudilo zájem přítomné odborné veřejnosti. Dalším setkáním projektových partnerů s veřejností bude závěrečná konference plánovaná na leden příštího roku v Sasku.

Výstavba vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Vybudování 26 kilometrů dlouhého přeshraničního tunelu pod Krušnými horami navíc umožní převést dálkovou osobní a také nákladní dopravu z údolí Labe. Trasa mezi českou a saskou metropolí se zkrátí o 56 kilometrů, vysokorychlostní vlaky ji zvládnou za necelou hodinu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…