Sdružení českých spotřebitelů: Ochrana soukromí v digitálním světě

07.11.2017 16:17

Edukace mládeže ve věcech spotřebitelských zájmů v roce 2017

Sdružení českých spotřebitelů: Ochrana soukromí v digitálním světě
Foto: konzument.cz
Popisek: Sdružení českých spotřebitelů - logo

Mládež se pohybuje v digitálním světě jako doma. Uvědomuje si mladý člověk vždy a plně rizika související s ochranou osobních údajů a soukromí? Je mnoho příkladů toho, že nikoliv a že se naopak chová v tomto ohledu velmi laxně.

Na tuto skutečnost se zaměřuje kampaň Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (SČS), která byla nyní zahájena více než na čtyřech stovkách základních škol, středních škol a odborných učilišť. Prostřednictvím spotu „Ochrana soukromí v digitálním světě“ (ZDE) jsou základní principy ochrany soukromí zpracované do srozumitelné vizuální podoby a zároveň jsou distribuovány metodické listy pro učitele, které slouží jako podklad k výuce k danému tématu, a vedou k rozšíření znalostí žáků a studentů.

Kampaň probíhá ve spolupráci se ŠIK CZ (ZDE) – Školním informačním kanálem a společností Edhance s. r. o. (ZDE) a navazuje na předchozí spolupráci a zkušenosti. Pomocí vzdělávacích, informačních, osvětových a preventivních videospotů, zaměřených na celou šíři společenských témat a témat každodenního života, které jsou vysílány v síti školních obrazovek instalovaných do stovek škol v České republice, dochází k účinné podpoře prevence společensky nežádoucích jevů a zvyšování povědomí mladé generace o nejrůznějších projevech života kolem nás.

Během této několikaleté společné spolupráce bylo vytvořeno a distribuováno do škol v České republice již více než desítka spotů a metodik, u dalších téměř deseti spotů spotřebitelského chování bylo Sdružení českých spotřebitelů odborným garantem.

Akce je naplňováním záměru SČS se zaměřovat ve svých aktivitách na vzdělávání různých cílových skupin v oblastech ochrany spotřebitelských zájmů a práv. Specificky se mimo jiné zaměřujeme právě na využití informací a zkušeností v dalším vzdělávání žáků a studentů.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“. SČS působí v řadě oblastí - pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti a kvalitě výrobků a služeb, normalizaci, finančním službám aj. Ve více regionech, vyhlašuje SČS soutěž Spokojený zákazník kraje, kterou zaštiťují a předávají hejtmani. Touto cenou se SČS snaží přispívat k „pozitivnímu přístupu“ při vytváření lepších vztahů mezi spotřebiteli a poskytovateli služeb.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:42 17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se v 17. …