Škoda Transportation: Do Francie míří další trojlejbusy s kompletní elektrovýzbrojí

26.11.2020 16:14

Cestující ve francouzském městě St. Etienne se brzy svezou novými moderními trolejbusy, na jejichž výrobě se významně podílí plzeňská Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation.

Škoda Transportation: Do Francie míří další trojlejbusy s kompletní elektrovýzbrojí
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

Tamní dopravní podnik totiž obdrží sedm nových nízkopodlažních vozidel s kompletní elektrovýzbrojí z plzeňské společnosti. Firma zajišťuje i finální montáž a odzkoušení vozidel ve svém areálu v Plzni.

 „V běžném provozu by vozy měly sloužit už na začátku příštího roku,“ uvedl projektový manažer Škody Electric Oldřich Husa. Ten vysvětlil, že jde o druhou vlnu dodávek pro toto francouzské město. Loni bylo expedováno premiérových deset vozidel, letos zmíněných sedm a v příštím roce zakázku zakončí dodávka posledních šesti trolejbusů. „Dopravce je s vozidly s naší elektrovýzbrojí velmi spokojen, oceňuje zejména vysokou spolehlivost v provozu a kvalitní provozní parametry, jako je výkon a spotřeba energie. I díky tomu si nyní nad rámec původního kontraktu objednal další vozidlo navíc. Celkem tak do Francie zamíří 23 nových trolejbusů,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. 

A na co se mohou obyvatelé a návštěvníci St. Etienne těšit? Na opravdu komfortní vozidla, plně klimatizované moderní dvanáctimetrové trolejbusy v nové karosérii Solaris. Vozy jsou vybavené kamerovým systémem a inovovaným systémem osvětlení interiéru. „Jedná se o parciální trolejbusy, to znamená, že disponují škodováckým bateriovým systémem, který umožní plnohodnotnou jízdu vozidel i v místech bez trakčního vedení. Baterie se zpětně dynamicky dobíjejí během jízdy na troleji. Na jedno nabití ujedou vozidla v běžném provozu 10 kilometrů, v ekonomickém módu jednorázově až 20 kilometrů. Je to skutečně ekologické řešení pro moderní městskou hromadnou dopravu,“ říká Oldřich Husa. 

Dodávka elektrovýzbroje do trolejbusů pro St. Etienne je jedním z řady projektů Škody v západní Evropě. „Za úspěchy Škodovky na náročném trhu stojí vysoká spokojenost zákazníků s kvalitou a spolehlivostí trakčního systému Škoda s bateriemi pro autonomní pojezd. Ten je využívaný i u dalších dodávek trolejbusů kompletovaných ve Škodě - do francouzského Limoges, rumunského Brašova, norského Bergenu, ale například i do Budapešti či mnoha českých měst,“ připomíná popularitu trolejbusů s bateriovým pohonem Pavel Kuch.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

RNDr. Alexandr Vondra byl položen dotaz

svoboda slova

Cituji vás: ,,„Pak tu ale máme spoustu věcí označovaných za ‚dezinformační narativ‘ a podobně, kdy je zřejmé, že se toto označení používá jen jako zbraň proti politickým oponentům." Je zajímavé, že to říkáte zrovna vy, když tato vláda, kde je i ODS a ostatně hlavně sám Fiala dost často toto dělá a n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CESNET bude spolupracovat s House of Lobkowicz na digitalizaci uměleckých sbírek

19:15 CESNET bude spolupracovat s House of Lobkowicz na digitalizaci uměleckých sbírek

Sdružení CESNET a zástupci rodiny Lobkowiczů podepsali memorandum o spolupráci, jejímž cílem je digi…