Škoda Transportation byla vyhlášena vítězem tendru v Polsku. Ten byl ale zrušen

23.08.2017 13:41

Společnost Škoda Transportation zvítězila v obřím tendru na dodávku až 213 tramvají do polské Varšavy. Plzeňská Škodovka nabídla moderní řešení vozidel ForCity Plus. Tendr byl ale zrušen. Škoda Transportation je ale ochotna dále s městem Varšava a dopravním podnikem jednat.

Škoda Transportation byla vyhlášena vítězem tendru v Polsku. Ten byl ale zrušen
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Tendr pro Varšavu byl jeden z nejnáročnějších, kterých jsme se zúčastnili. Podařilo se nám uspět v konkurenci firem jako Alstom, Pesa, Hyundai Rotem a konsorcia Solaris-Stadler. V podstatě jsme museli podat nabídku na tři typy vozidel současně. Naše společnost počítala s finální montáží v Polsku a rovněž se zapojením mnoha kvalitních polských firem v rámci subdodávek. I když jsme podali nejlepší nabídku a v tendru jsme byli vyhodnoceni jako vítěz, polská strana se jej rozhodla zrušit. Vzhledem k tomu, že se někteří další účastníci tendru odvolali, stále existuje šance, že tendr bude obnoven. My jsme připraveni s magistrátem a dopravním podnikem jednat o vylepšení naší cenové nabídky, a to tak, aby Varšava mohla vyčerpat dotace z EU a obdržet tramvaje v rámci této dotační perspektivy, “ říká Wojciech Grzonka, ředitel dceřiné společnosti Škody Transportation v Polsku.

Škoda Transportation nabídla technicky propracovaná vozidla zajišťující vysoký komfort pro cestující a především nižší elektrickou spotřebu a jednodušší a kratší dobu údržby než konkurence, což prokazuje výsledek vyhodnocení nabídek. Nabízená vozidla vycházela z ověřeného konceptu tramvají ForCity Plus, které jezdí ve slovenské metropoli Bratislavě. Pro Varšavu se jednalo o celkem tři typy tramvají ForCity Plus – 85 (+45 ks opce) pětičlánkových obousměrných vozidel s min. kapacitou 230 osob, 18 (+ 45 ks opce) jednosměrných vozidel s min. kapacitou 240 osob a o 20 tříčlánkových vozů s min. kapacitou 160 osob. Vozidla by byla 100% nízkopodlažní s dvěma typy podvozků a to jak neotočnými, tak krajními otočnými. Všechny vozy by byly klimatizované se zásuvkami USB pro nabíjení např. mobilních telefonů.

Škoda Transportation je v Polsku dlouhodobě úspěšná. Již v minulých letech dodala téměř padesát nízkopodlažních tramvají Elektra do Wroclawi. Firma rovněž dlouhodobě spolupracuje s místní firmou Solaris na dodávkách trolejbusů a elektrobusů a s dalšími výrobci jakou jsou Pesa, ZNTK Minsk Mazowiecki nebo FPS Cegielski, kterým dodává trakční motory. Například v Krakově je většina nových, moderních nízkopodlažních tramvaji poháněna motory dceřiné společnosti Škoda Electric.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti uspělo v prestižní anketě Zákon roku

11:27 Ministerstvo spravedlnosti uspělo v prestižní anketě Zákon roku

Ve čtvrtek 25. dubna 2024 byly vyhlášeny výsledky patnáctého ročníku ankety Zákon roku. Na druhém mí…