Škoda Transportation rozšířila své portfolio firem o ostravskou společnost Lokel

02.12.2013 19:05

Škoda Transportation rozšířila skupinu dceřiných firem o ostravskou společnost Lokel, která se specializuje na projektování a dodávky elektrovýzbroje pro kolejová vozidla. Skupina Škoda Transportation tím posiluje své kompetence v oblasti řízení dieselových hnacích vozidel a zvyšuje technickou kapacitu pro nové projekty.

Škoda Transportation rozšířila své portfolio firem o ostravskou společnost Lokel
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Společnost Lokel byla vždy spolehlivým partnerem naší další dceřiné společnosti Pars nova. Není tedy pro nás neznámou firmou, naopak už léta sledujeme její aktivity a díky této akvizici chceme využít potenciál, který vidíme především v její vývojové a výrobní oblasti,“ říká Tomáš Ignačák, vice prezident pro obchod, Škoda Transportation. Společnost Lokel je dlouholetým partnerem společnosti Pars nova, se kterou spolupracovala například na projektech motorových jednotek Regionova, motorových vozů řady 854 a řídících vozů řady 954.  

„Naše výrobky jezdí nejen v České republice, ale například i na Slovensku, v Polsku, Litvě, Bělorusku, Ukrajině, Itálii, nebo Kazachstánu. To dokazuje jejich vysokou kvalitu a špičkové technické zpracování. Naše společnost již dosáhla mnoha úspěchů, ale dnes je v situaci, kdy se bez silného partnera nemůže v oboru dále rozvíjet. Škodu Transportation vnímám právě jako velkého a stabilního partnera, který do svých dceřiných společností investuje, a tím pomáhá k jejich dalšímu rozvoji. Jedině tím může dojít k posílení pozice Lokelu  na domácím i zahraničním trhu,“ říká Josef Račický, ředitel společnosti Lokel

Společnost Lokel se od svého založení v roce 1994 zabývá především projektováním a dodávkami elektrovýzbroje kolejových vozidel. Základní firemní specializací je řízení motorových lokomotiv a motorových vozů a jednotek, ale dále rovněž i kompletní řídící systém elektrických jednotek. Lokel vyvíjí, vyrábí a dodává elektronické přístroje a zařízení pro regulaci agregátů, měření a záznam údajů, řízení hnacího vozidla a komunikační systémy. Společnost disponuje především vlastním know-how, ale také projekčním, vývojovým, výrobním a servisním zázemím. „Pro skupinu Škoda Transportation má tato akvizice strategický charakter. Díky tomuto spojení totiž výrazně posílíme kompetenci v oblasti řízení dieselových hnacích vozidel. Osobně jsem rád, že ve skupině přivítáme tuto společnost a její odborníky, kteří mají dlouholetou zkušenost v tomto oboru. Na stávající zakázky Lokelu nebude mít tato transakce žádný vliv,“ zdůrazňuje Tomáš Ignačák, který bude jednatelem této nové dceřiné společnosti Škody Transportation.

Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Soustředí se na vývoj a výrobu moderních vozidel pro systémy městské hromadné dopravy a pro železnice. Mezi klíčové škodovácké výrobky patří nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Škodovka se dlouhodobě zabývá také modernizací kolejových vozidel.  Za uplynulé čtyři roky investovala Škoda Transportation čtyři miliardy korun do výzkumu a vývoje nových systémů, technologií a postupů. Jednotlivé projekty Škody řeší zhruba čtyři tisíce lidí zaměstnaných vedle mateřské společnosti Škoda Transportation v několika dceřiných společnostech v České republice a dalších společných podnicích působících i v Číně, Rusku, Maďarsku či Německu. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

7:14 BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

V Hajništi překračuje maximální povolenou rychlost v obci skoro 90 procent motoristů. Výjimkou nebyl…