Souběh stavebních akcí kraje a státu komplikuje dopravu kolem Brna

05.11.2015 8:48

Jihomoravský kraj začal v červnu letošního roku s výstavbou kruhové křižovatky, zastávek a nového mostu na silnici II/430 u Bedřichovic a Podolí u Brna. Krajská silnice je tak průjezdná jen z části.

Souběh stavebních akcí kraje a státu komplikuje dopravu kolem Brna
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

3. listopadu 2015 omezilo Ředitelství silnic a dálnic z důvodu oprav na dálnici D1 kolem Brna ve směru na Prahu silniční provoz pouze na jeden jízdní pruh, došlo také k úplnému uzavření sjezdu z dálnice D1 na 203. kilometru na státní silnici I/50 (na ulici Ostravskou), tedy hlavní přístupovou silnici z Vyškova do Brna, a na 201. kilometru u letiště.

„Jedná se o významnou stavbu na velmi frekventované silnici. Tento kruhový objezd je zde velmi potřebný, protože jde o úsek, kde docházelo k řadě dopravních nehod. Na této stavbě, která je po celou dobu práce na ní průjezdná v jednom směru, jsou v současné době zřízeny semafory. ŘSD nám svoji stavbu oznámilo v červenci, ale naši stavbu už nešlo zastavit. Prosím všechny řidiče o trpělivost. V letošním roce se sešlo velké množství stavebních prací kraje i státu a v některých momentech je velmi těžké vše dokonale zkoordinovat,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Zdeněk Pavlík.

Jak doplnil, komunikace s ŘSD se zlepšuje, a i díky tomu se podařilo předejít dopravním komplikacím na jiných úsecích. „Chceme se začít scházet opravdu velmi pravidelně a často, abychom co nejvíce doladili postupy v příštích letech,“ sdělil Pavlík, který také poděkoval Policii České republiky za spolupráci.

Kraj v letošním roce investuje do opravy silnic druhých a třetích tříd přes 1,8 miliardy korun. Opravy komunikací kvituje i policie, podle které se i díky kvalitnějším silnicím snižuje nehodovost v kraji.

„Opravu jsme připravili tak, že se uzavře jeden směr dálnice a ve druhém směru je možné jezdit systémem 2+1. Vzhledem k tomu, že zde jede až 70 tisíc vozidel denně, jeden pruh je nedostačující. Projekt jsme tedy změnili tak, aby se i původně uzavřená polovina dálnice dělala po půlkách. Takže se dostáváme do systému 2+2 pruhy,“ vysvětlil Jan Hoření z ŘSD s tím, že oprava kvůli tomu trvá déle a nejde pokládat beton (to je možné pouze v celé šíři pruhu dálnice).

„Nicméně aby bylo možné položit svrchní vrstvu asfaltu s co nejdelší trvanlivostí (15 let až 20 let), je nutné ji pokládat vždy v celém pruhu a bez spár. Jinak by se začala drolit,“ objasnil Hoření důvod nutnosti několikadenního uzavření sjezdů a omezení provozu na dálnici D1.

Zástupci kraje i ŘSD připomněli, že jsou vázání zákonem o zadávání veřejných zakázek. Nedokáží tak předvídat, zda skutečně začnou s plánovanými stavbami přesně podle původních plánů. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…