Správa železnice: V Mezně se uskutečnila slavnostní prorážka nového tunelu

16.08.2020 20:41

Modernizace čtvrtého tranzitního železničního koridoru v úseku Sudoměřice – Votice postupuje do další fáze. Za účasti vicepremiéra a ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody byla v pátek slavnostně ukončena prorážka tunelu Mezno.

Správa železnice: V Mezně se uskutečnila slavnostní prorážka nového tunelu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Ražba 840 metrů dlouhého tunelu začala vloni v září z výjezdového (pražského) portálu. Ražen byl tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou. Ta spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

Tunel Mezno je delším ze dvou budovaných na trati Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Deboreč s délkou 660 metrů, který byl slavnostně proražen letos v únoru.

„Čtvrtý koridor z Prahy na jih Čech je ukázkou toho, jak vypadá v praxi zrychlování na české železnici. Díky budování dlouhých přeložek s tunely a estakádami můžeme napřimovat koleje, což se pozitivně odráží ve zvyšování traťové rychlosti. Cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic tak potrvá méně než hodinu a půl,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

„Trať ze Sudoměřic do Votic bude po dokončení prací vedena téměř v celé délce po přeložce. Díky narovnání oblouků po ní budou vlaky v budoucnu jezdit rychleji než 160 km/h, což je v současnosti maximum na české železnici,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení projektu se předpokládá v roce 2022.

Trasa, která z velké části vybočí ze stávající stopy, bude o dva kilometry kratší než dosud. Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice se Sudoměřickým tunelem.

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice dosahují 6 734 886 294 Kč bez DPH. Žádost o spolufinancování tohoto projektu v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 z Fondu soudržnosti Evropské unie byla předložena Evropské komisi (EK), v současné době probíhá její hodnocení. V případě schválení EK může příspěvek EU činit až 3 966 814 702 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Úsek ze Sudoměřic u Tábora do Votic je součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru, jehož modernizace začala v roce 2005. V současné době jsou již dokončeny ucelené úseky ze Ševětína do Soběslavi, z Doubí u Tábora do Sudoměřic u Tábora, z Votic do Prahy-Hostivaře a také koleje v železničním uzlu České Budějovice. V plném proudu jsou práce v pražském železničním uzlu, kde vzniká čtyřkolejná trať mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice, a na modernizaci úseku ze Soběslavi do Doubí u Tábora. Jako poslední přijde na řadu připravovaná přestavba části koridoru z Nemanic do Ševětína.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

22:12 DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. …