TATRA TRUCKS představuje novou generaci nakladních vozidel TATRA PHOENIX

23.02.2018 22:28

Od dubna letošního roku zamíří ke svým zákazníkům další generace úspěšných těžkých nákladních vozidel TATRA PHOENIX Euro 6 „2018“. Naše jarní novinka, nejstarší, a dnes již také jediné, české automobilky, nabídne zákazníkům ještě efektivnější řešení jejich dopravních úkolů.

TATRA TRUCKS představuje novou generaci nakladních vozidel TATRA PHOENIX
Foto: Czechoslovak Group
Popisek: TATRA TRUCKS

Nová vozidla TATRA PHOENIX Euro 6 „2018" – modelový rok 2018 – jsou z vnějšího pohledu podobná vozům současné nabídky. Na první pohled se liší vnějším barevným schématem kombinujícím barvu vozidla s matně a leskle černou čelní maskou kabiny. Z pohledu uplatnění nových konstrukčních řešení, však jde o novou generaci vozidel přinášející zásadně vyšší přidanou hodnotu zákazníkům.

Tišší, výkonnější a „zelenější"

Ve stručnosti lze obecně konstatovat, že nová vozidla klíčové obchodní řady civilní produkce TATRA PHOENIX Euro 6 s označením „2018" jsou sofistikovanější, tišší, výkonnější, zákaznicky vstřícnější a více toho uvezou – mají vyšší užitečnou hmotnost.

Díky kompaktnějším rozměrům tzv. laboratoře za výfukem, systému čištění výfukových plynů pomocí DPF filtru, katalyzátoru a systému SCR, disponují vozidla nejen větším prostorem pro nástavbu, ale též vyšší užitečnou hmotností při zachování stávající celkové hmotnosti. Stejně důležitý je fakt, že vozy jsou vybaveny novými modely osvědčených motorů MX-11 a MX-13 s emisní specifikací Euro VIc, které jsou tišší, spořivější a „zelenější", a mají rovněž vyšší výkon.

Díky možnosti zástavby jedné z nejmodernějších automatizovaných převodových skříní Traxon v kombinaci s přídavnou/sestupnou převodovkou naší vlastní konstrukce a faktem, že 95 % produkce vozidel řady TATRA PHOENIX Euro 6 je v provedení bez redukcí v nábojích kol, se nová vozidla mohou pochlubit rovněž velmi důležitou výhodou nízkého koeficientu TCO. Náklady z vlastnictví vozidla TATRA PHOENIX Euro 6 „2018" jsou tedy na velmi příznivé a opět nižší úrovni.

Konstrukční novinky

TATRA PHOENIX, projekt kombinující vlastní podvozek TATRA tzv. „tatrovácké koncepce vozidla" s dodávanými komponenty prestižních zahraničních výrobců si velmi rychle našel své místo ve světě automobilové produkce. Jak dodavatelé, tak samotná automobilka vede neustálý vývoj daných konstrukčních skupin a částí vozidla. S výhodou tak můžeme i nyní využít obchodní smlouvy s holandským výrobcem a nabídnout svým zákazníkům absolutní špičková řešení v segmentu těžkých nákladních vozidel.

Mezi ně patří jednoznačně nově odhlučněná kabina s novým barevným schématem interiéru. Změnami prošly veškeré ovládací spínače a displej pod volantem. Významně byla změněna elektronická architektura celého vozidla, která dnes využívá kombinaci technologií LIN a CAN.

Motory prošly výraznou úpravou za účelem vylepšení nejen jejich vnějšího hlukového projevu, ale především efektivity spalování pohonné směsi. Došlo ke snížení provozních otáček motoru a ke zvýšení točivého momentu, jehož maximum je nyní k dispozici již od 900 min-1.

Maximální výkon motorů MX-11 a MX-13 vzrostl o 7 kW/10 k až 14 kW/19 k a stejně tak točivý moment byl navýšen o 50 N.m až 200 N.m v závislosti na výkonové úrovni.

Z hlediska vlastní konstrukce a výroby TATRA došlo k podstatným změnám v souvislosti s možností vybavit vozidlo 10 t přední nápravou, zvedací zadní nápravou či řízenou zadní nápravou v souvislosti především s vícenápravovými vozy provedení 10x10 a návazných provedení. Významnou novinkou je též možnost osadit vozidla systémem kotoučových brzd. Vedle standardně montované šestnáctistupňové manuálně ovládané převodovky je k dispozici také automatizovaná převodovka Traxon, nahrazující původní automatizovanou AS-Tronic. Jde výhradně o šestnáctistupňové provedení, opět s vlastním řadicím softwarem, na jehož odladění, vzhledem ke specifickému provozu v nejtěžším terénu, se významně podíleli pracovníci naší společnosti TATRA TRUCKS a.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…