Trend objednávat zboží online zasáhl i mobilní tarify, letos odborníci čekají nárůst zakázek na 22 %

17. 7. 2014 9:33

Ačkoli existují obory, které preferují tradiční formu jednání bez přítomnosti internetu, podle odborníků se přechod z offline do online prostředí týká stále více odvětví. Češi tak začínají pořizovat prostřednictvím dostupných online kanálů i mobilní tarify. Zatímco v roce 2012 bylo přes internet objednáno pouze 1 % tarifů, v letošním roce očekávají odborníci zvýšení poptávky na 22 %. V roce 2015 by pak měla být podle odhadů online cestou vyřízena celá třetina objednávek. Vyplývá to z nejnovějších průzkumů nezávislé srovnávací společnosti Tarifomat.

Trend objednávat zboží online zasáhl i mobilní tarify, letos odborníci čekají nárůst zakázek na 22 %
Foto: Archiv
Popisek: Mobilní telefon - ilustrační foto.

Podle odborníků dochází k prudkému nárůstu podílu Čechů, kteří své záležitosti vyřizují online. Využívají tak možnosti objednávat a nakupovat zboží, vyřizovat změny či komunikovat s institucemi z prostředí domova. Podle aktuálních údajů srovnávače mobilních tarifů Tarifomat tak například přibývá i lidí, kteří na internetu pátrají po co nejvýhodnějších nabídkách paušálů.

„Češi dávali až do loňského roku v naprosté většině přednost sjednávat tarify a řešit záležitosti ohledně účtů osobně, nejčastěji na některé z kamenných poboček. S příchodem virtuálních  poskytovatelů mobilních služeb a nástupem loňské tarifové revoluce však začalo v Česku docházet k restrukturalizaci prodejních kanálů a řada kamenných prodejen byla uzavřena. Lidé se tak postupně začínají orientovat na online prostředí. Loni si tarif online cestou pořídilo 6 % Čechů, v letošním roce však už očekáváme podíl online objednávek na hranici 22 %," potvrdil trend Pavel Černoch, jednatel nezávislého srovnávače Tarifomat s tím, že v příštím roce by si měla podle předpokladů tarif sjednat online cestou až třetina Čechů.

Postupný přesun lidí do internetového prostředí však odborníci zaznamenali i v řadě odvětví, pro které byl osobní nákup a odběr zboží v předchozích letech typický. Rodiče tak například stále častěji nakupují školní a výtvarné pomůcky pro své děti na e-shopech, kde je cena často nižší než ve výprodejích v supermarketech. „V prvním pololetí roku 2014 jsme oproti loňsku u Čechů zaznamenali bezmála 35% nárůst online objednávek školního vybavení pro děti. Potvrzuje nám to rostoucí trend, kdy rodiče dávají přednost pohodlnému výběru a objednání zboží z prostředí domova s následným doručením takřka až ke dveřím. Touto formou rodiče objednávají od drobností v podobě tužek, až po aktovky a batohy do školy," objasnila tendenci Jana Martínková ze společnosti Activa, která provozuje specializovaný e-shop Activáček.cz se školními potřebami.

V současnosti však stále existují odvětví, která výhody v online prostředí nespatřují, a preferují proto i nadále tradiční offline formu. Mezi ty se řadí například programy Soft skills nebo specializované programy jako projektové řízení, marketing či finanční management. „Řada vzdělávacích institucí se snaží výuku digitalizovat a provozovat ji online formou, kupříkladu pomocí předem připravených prezentací. Tím však studenti přicházejí o hlavní výhody klasické výuky, kdy přítomný lektor smysluplně a zábavně předá požadovanou informaci a v případě nejasností nebo dalších dotazů je připraven ihned pomoci. V online prostředí tedy zaniká obvyklá a přirozená interakce mezi lektorem a studentem, která je základním kamenem učení,"  uvedl Ivo Ducheček, ředitel Business Institutu, největší MBA školy v České republice. „V rámci studia MBA sice studentům nabízíme online program, kde jsou vyučujícími reální lektoři a výuka probíhá skrze virtuální učebnu. Nedochází však ke ztrátě kvality vzdělávacího procesu," doplnil Ducheček.

O společnosti Tarifomat

Společnost Tarifomat s.r.o. funguje na českém trhu od 1. února 2012. Zcela zdarma srovnává všechny dodavatele mobilních tarifů ve všech krajích v České republice, a svým zákazníkům tak nabízí vždy nejvýhodnější nabídky na volání, sms či třeba data. Za dobu svého fungování již pomohla bezmála 100 000 zákazníků. Český telekomunikační úřad garantuje její nezávislost.

O společnosti ACTIVA

ACTIVA spol. s r.o. působí jako dodavatel kancelářských potřeb od roku 1992. Během své mnohaleté existence si na trhu vybudovala významné postavení a získala řadu významných a náročných klientů, kteří oceňují její vysoce profesionální služby. V současné době má společnost téměř 420 zaměstnanců. Centrála společnosti se nachází v Praze - Letňanech, kde je z centrálního skladu o rozloze téměř 20 500 metrů čtverečních okamžitě expedováno požadované zboží zákazníkům. Společnost působí také na Slovensku pod názvem ACTIVA Slovakia. V katalogu ACTIVA, který představuje nejširší nabídku na trhu, naleznete více než 8 400 položek kancelářského zboží včetně občerstvení a úklidových prostředků.

O Business Institutu

Business Institut je největší MBA školou v České republice poskytující kvalitní a prestižní vzdělání ve 26 studijních programech. Nabízíme 21 specializací programu MBA, 4 specializace programu BBA a program LLM. Každý program je sestaven unikátně v souladu s nejnovějšími trendy v jednotlivých oborech a zaměřuje se na klíčové problematiky jednotlivých oblastí s přesahem do sféry praktického využití. Business Institut současně působí i na Slovensku se vzdělávacím centrem v Bratislavě. 

 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

SZPI konstatuje, že stav fritovacích olejů a tuků v restauracích je neuspokojivý

20:30 SZPI konstatuje, že stav fritovacích olejů a tuků v restauracích je neuspokojivý

V období od 6. 2. do 17. 11. 2017 se Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zaměřila na k…