Úřad práce ČR nevykazuje klienty o polední pauze mimo budovy pracovišť

29.01.2018 22:10

Záležitosti všech klientů, kteří se dostaví na příslušné kontaktní pracoviště Úřadu práce ČR, řeší jeho zaměstnanci i mimo úřední hodiny. V žádném případě není standardem vykazovat příchozí mimo budovy ÚP ČR během poledních přestávek nebo poté, co skončí pracovní doba.

Úřad práce ČR nevykazuje klienty o polední pauze mimo budovy pracovišť
Foto: Hans Štembera
Popisek: Úřad práce

Všechny záležitosti klientů zabezpečuje Úřad práce ČR po celou dobu úředních hodin, až do chvíle, kdy řádně vyřídí záležitosti posledního z nich. Není tedy výjimkou, že se tak děje i tehdy, kdy už začala polední pauza, nebo naopak už skončily úřední hodiny.

„Za jednu z hlavních zásad práce s klienty v tzv. první linii považujeme proklientský přístup. V rámci úřadu se snažíme vždy postupovat jednotně, standardně a v zájmu veřejnosti,“ zdůrazňuje generální ředitelka ÚP ČR Kateřina Sadílková.

V souvislosti s řadou legislativních změn, ke kterým v posledních měsících došlo, znatelně vzrostl objem práce, především v rámci agendy státní sociální podpory – SSP (zvláště v případě rodičovského příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení). V praxi to znamená, že stoupl i počet žádostí o dávky SSP a také počet klientů na jednotlivých pracovištích Úřadu práce ČR, která tyto žádosti průběžně přijímají.

ÚP ČR se proto snaží zajistit v maximální možné míře co nejhladší průběh jak přijímání, tak i zpracování všech záležitostí. Jestliže se blíží konec pracovní doby nebo polední pauza, posiluje vedení pracovišť ÚP ČR počet zaměstnanců u přepážek. V odbavení příchozích jim tak pomáhají jejich kolegové z jiných agend či vedoucí odborů. V naléhavých případech dochází i k dočasnému přesunu zaměstnanců mezi jednotlivými pracovišti úřadu. Klienti mohou také podat novou žádost nebo doložit určitý dokument kdykoli na podatelně. Usnadnění komunikace umožňuje také vyplnění formulářů (žádostí a potvrzení) přímo na počítači. K tomu mohou lidé využít, především v případě dávek ze systému SSP, aplikaci Elektronické formuláře pro státní sociální podporu a pěstounskou péči, která je k dispozici na portále MPSV. V rámci agend, u kterých je to možné, pak zaměstnanci ÚP ČR čekání eliminují tím, že zvou klienty na určitý den, a tím pádem nedochází k jejich kumulaci.

Situace, kdy byli klienti vykázáni během přestávky na oběd mimo budovu ÚP ČR, a kterou odvysílala ve své reportáži TV Nova, není v žádném případě standardním postupem a šlo o pochybení jednotlivce (zaměstnance dodavatelské společnosti, s níž má ÚP ČR uzavřen smluvní vztah). Vedení Úřadu práce ČR už přijalo patřičná opatření, aby k obdobnému případu v budoucnu nedošlo. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Letecké hašení bude v budoucnu zajišťovat šest nových vrtulníků

7:44 HZS ČR: Letecké hašení bude v budoucnu zajišťovat šest nových vrtulníků

Jedním z výsledků jednání Vlády České republiky v úterý 30. dubna 2024 bylo schválení rámcového prog…