VŠTE se podílí na výzkumech podpořených Technologickou agenturou

15.12.2014 17:00

Hned dva výzkumné projekty, na nichž se podílí Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích (VŠTE), získaly letos podporu státní Technologické agentury ČR.

VŠTE se podílí na výzkumech podpořených Technologickou agenturou
Foto: VŠTE
Popisek: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

První, do něhož se zapojila Katedra strojírenství, se věnuje zubovým čerpadlům nové generace. Druhý s účastí Katedry dopravy a logistiky zase nové metodice pro určení intenzity dopravy ve městech. 

„Získat státní podporu Technologické agentury se obecně pokládá za známku kvality. Zájem je vždy vyšší než finanční možnosti a tomu odpovídá i náročné hodnocení a výběr projektů,“ říká profesor Jan Váchal, prorektor VŠTE

Garantem vývoje nových zubových čerpadel, a hlavním příjemcem podpory, je Jihostroj Velešín. Na výzkumu, který skončí v závěru roku 2017, se podílí rovněž Univerzita obrany. Cílem je zásadně zvýšit vlastnosti zubových čerpadel a podpořit tak export tohoto jihočeského výrobce letecké techniky. Podaří-li se to, postupně by vzniklo až 150 pracovních míst.
Usilujeme o špičkové postavení mezi světovými výrobci zubových čerpadel. A úspěšné vyřešení výzkumně vývojového úkolu je jednou z podmínek dosažení cíle,“ říká Jiří Gerle, generální ředitel Jihostroje. Nová generace zubových čerpadel se má vyznačovat vysokým pracovním tlakem, účinností, životností při sníženém hluku a nízkou viskozitou kapaliny.

Akademici VŠTE budou zapojeni do společných řešitelských výzkumných týmů, což přinese efekt škole i podniku. „Výzkum a vývoj je produktově orientovaný a zapadá do naší strategie přednostně rozvíjet technické vysokoškolské obory v Jihočeském kraji,“ říká Jan Váchal.

Divize civilní hydrauliky Jihostroje, do níž patří i zubová čerpadla, už nyní exportuje přes 70 procent produkce především do USA a Německa. Jejími konkurenty jsou ale světoví výrobci jako Rexroth-Bosch (Německo), Parker Hannifin (USA), Casappa a Marzocchi (Itálie), David Brown (Velká Británie) nebo Danfoss (Dánsko), a proto musí svou produkci stále zdokonalovat.
 
V případě nové dopravní metodiky je hlavním příjemcem podpory severočeská společnost B&C Dopravní systémy. Na projektu se podílí rovněž firma M-line. Zde termín vyprší v prosinci 2016.

„Poskytneme hlavně odborné zázemí pro kontrolu a zpracování dat, jejich analýzu a hodnocení teoretických nástrojů modelování ročních průměrů dopravní intenzity. Poznání skutečných hodnot pomůže jak zavedení opatření na snížení neprostupnosti městských silnic a následně jistě ovlivní i celkovou bezpečnost dopravy a obyvatel“ vysvětluje docent Rudolf Kampf, zodpovědný řešitel za VŠTE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Nemáte krátkou paměť?

Když se ohlédnete do naší minulosti, tak spousta lidí, včetně mužů raději emigrovala, než aby šla bojovat nebo se podřídili režimu. A myslím, že by se stejně zachovala řada lidí i teď a je to pochopitelné. Opravdu myslíte, že je to důvod k tomu ukončit podporu Ukrajině? A vy byste ty bojeschopné Ukr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vedoucí Jana Kotalíková obnovuje pravidelné setkání s kancléři prezidenta a Parlamentu

22:03 Úřad vlády: Vedoucí Jana Kotalíková obnovuje pravidelné setkání s kancléři prezidenta a Parlamentu

V Kramářově vile se v pátek 10. května 2024 uskuteční pracovní oběd s kancléři, který pořádá vedoucí…