Vedení DPP se dohodlo s odbory na zvýšení mezd zaměstnanců

22.06.2018 12:45

Zástupci vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a odborových organizací DPP podepsali Dodatek č. 2 ke kolektivní smlouvě uzavřené na období 2016-2017 ve znění Dodatku č. 1. Nyní se tak podařilo dosáhnout dohody vedení a všech 23 odborových organizací, která v důsledku přinese zaměstnancům DPP navýšení mezd, a to s platností již od 1. 7. 2018.

Vedení DPP se dohodlo s odbory na zvýšení mezd zaměstnanců
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Celkově dojde k nárůstu mzdových prostředků v roce 2018 o cca 90 mil. Kč a v roce 2019 o dalších 290 mil. Kč. Nejvíce budou zvýhodněny profese řidičů MHD, kde bude nárůst kolektivní výkonnostní odměny měsíčně z 10 % na 20 %.

„Dohoda je obrovským kompromisem obou smluvních stran. Věřím, že výsledek je dobrou zprávou pro naše zaměstnance, kteří nebudou nuceni odcházet v nejistotě za vyššími nabídkami, ale naopak ocení jistotu v zázemí stabilní společnosti. Celkově to pro DPP bude znamenat nárůst mzdových prostředků v roce 2018 o 4,8 % a v roce 2019 o 7,4 %,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že navýšení mezd by navíc mohlo stabilizovat personální situaci řidičů pražské MHD.

„Jsem potěšen, že několikaměsíční kolektivní vyjednávání byla úspěšně završena. Na navýšení mezd se mohou těšit například řidiči, u nichž vzrostou kolektivní výkonnostní odměny měsíčně z 10 % na 20 %. Počítáme také s navýšením příplatku za délku dosažené odborné praxe v DPP,“ uvedl Jiří Špička, personální ředitel a člen představenstva DPP.

Návrh na změnu kolektivní smlouvy byl ze strany odborových organizací podán písemně dopisem ze dne 24. 10. 2017. Následně se uskutečnilo jednání se zprostředkovatelem a došlo jak ze strany zaměstnavatele, tak ze strany zástupců odborových organizací k přijetí návrhu. Poté probíhala kolektivní vyjednávání. Finální shodě na straně všech odborových organizací ohledně Dodatku č. 2 ke kolektivní smlouvě bránily dvě odborové organizace. Vedení DPP však nyní s odboráři úspěšně zakončilo kolektivní vyjednávání.

Působí-li u zaměstnavatele více odborových organizací, musí zaměstnavatel jednat dle zákona o uzavření kolektivní smlouvy se všemi odborovými organizacemi. Odborové organizace vystupují a jednají s právními důsledky pro všechny zaměstnance společně a ve vzájemné shodě.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…