Zájem o pivo z Budějovického Budvaru dlouhodobě roste

7. 1. 2016 16:20

Pivovaru Budějovický Budvar se dlouhodobě daří zvyšovat prodej piva doma i v zahraničí. Během posledních 10 let se jeho produkce zvýšila o 39%. Pozitivní trend pokračoval i v roce 2015. Výstav piva se loni zvýšil na 1,6 miliónu hektolitrů, to je meziročně o 10% více. Podniku se dařilo v zahraničí, kde se objem navýšil o 10,5%. Velkým úspěchem pak je nárůst na tuzemském trhu o 9%. Tržby pivovaru se v roce 2015 meziročně zvýšily o 8% a přesáhly hodnotu 2,55 miliardy Kč. Pro další rozvoj pivovaru jsou proto nezbytné investice do rozšíření logistických a výrobních kapacit.

Zájem o pivo z Budějovického Budvaru dlouhodobě roste
Foto: red
Popisek: Budějovický Budvar

Pivovar Budějovický Budvar loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce zvýšila o 39%. V roce 2015 uvařil pivovar více než 1,6 miliónu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o 10%. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5% více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o 9% a překročil objem 700 000 hektolitrů. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o 8% a překročily hodnotu 2,55 miliardy Kč.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru.  Máme velkou radost z vysokého růstu v tuzemsku a potěšil nás i trvale rostoucí vývoz. V našich nejdůležitějších exportních zemích - v Německu a na Slovensku - jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru. Podle očekávání se nám příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Za loňskými výsledky stojí jednak vysoká kvalita piva, založená na řemeslných výrobních postupech, jednak tvrdá práce obchodníků i všech ostatních zaměstnanců pivovaru.

Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR – zakladatelem podniku – koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030. Realizace této koncepce byla zahájena již loni. Letos bude rozvojový plán pokračovat výstavbou moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nadace SYNOT podpořila kulturu ve Zlínském kraji více než dvěma miliony

19:05 Nadace SYNOT podpořila kulturu ve Zlínském kraji více než dvěma miliony

Páteční večer v uherskohradišťském Klubu kultury patřil zástupcům kulturního života celého Zlínského…