dTest: Trestní oznámení na podvodníky na telefonu

05.10.2013 15:48 | Zprávy

Právníci časopisu dTest podali Vrchnímu státnímu zastupitelství trestní oznámení na neznámé pachatele z okolí společnosti Maghera Royal  kvůli podvodům spočívajícím v nabízení úvěrů přes linky s vysokou tarifikací.

dTest: Trestní oznámení na podvodníky na telefonu
Foto: Archiv
Popisek: Mobilní telefon - ilustrační foto.

Společnosti Maghera zatím nikdo nezabránil v porušování zákona a nabízení spotřebitelských úvěrů přes vysoko tarifikované linky. Volající platí desetitisíce korun za hovorné a žádného úvěru se nedočkají. Již více než půl roku nikdo ani přes opakované podněty nezasáhl. „Velmi nás mrzí přístup dozorových orgánů, protože poškozování spotřebitelů činností společnosti je nanejvýš patrné,“ říká Miloš Borovička, právní poradce sdružení dTest a dodává: „Trestní řízení by mělo být vždy tou poslední možností, ale my už nemůžeme dále jen čekat a přihlížet.“

Právníci dTestu spatřují v jednání operátorů na linkách Maghery znaky trestného činu podvodu. „Společnost rozhodně nemá v úmyslu poskytovat úvěry, pouze uvádí spotřebitele v omyl, aby mohla profitovat z vysokých poplatků za volání nana své linky,“ říká Miloš Borovička a upřesňuje: „Pokud se prokáže, že podvody byla způsobena škoda větší než pět milionů korun, hrozí pachatelům až desetileté vězení.“

Situaci neřeší ani mobilní operátoři, tedy až na jednoho. „V minulém týdnu jsme všechny telefonní operátory informovali o tom, že podáváme trestní oznámení, a vyzvali jsme je k adekvátním krokům, které by zabránily dalším podvodům,“ říká Miloš Borovička: „Jediným operátorem, který na naši výzvu reagoval a z jehož čísel se na linky Maghery  nedá dovolat, je U:fon.“ Ostatní operátoři mlčí a jejich služby Maghera nadále beztrestně využívá k dalším podvodům.

Inzeráty společnosti, které lákají na snadné půjčky, se stále objevují v denním tisku. V posledním letáku obchodního řetězce Kaufland našli naši právníci další nesrovnalost, která by mohla Magheru stát až dvacet milionů. „Pokud je v reklamě na spotřebitelský úvěr uveden údaj o nákladech (tedy výše splátky, úrok, poplatky apod.), musí zde být zároveň také názorný příklad, který náklady vysvětluje,“ říká Borovička a dodává: „Podali jsme na Magheru další podnět k České obchodní inspekci a doufáme, že alespoň v tomto ČOI učiní přítrž.“

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč nemáme referendum?

Paní Válková, rád bych znal váš názor na to, proč si myslíte, že neprošel váš návrh na uzákonění referenda, když je zakotveno i v ústavě a taky by mě zajímalo, proč jste zákon nepřijali, když jste byly ve vládě vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týdne: 1 285

19:39 ČEZ číslo týdne: 1 285

1 285 pracovníků ČEZ už přispělo do mimořádné zaměstnanecké povodňové sbírky.