O vyřazení se uvažuje zejména v případě malých proudových letadel a vrtulníků. Tím pádem i politik s malým doprovodem bude do blízkého okolí létat velkým armádním airbusem 319. To se ale podle deníku Právo děje i v současnosti.
Politici budou muset létat s komerčními aerolinkami
Druhou možností pro vládní představitele je využívání komerčních aerolinek. Tímto způsobem občas cestuje také prezident Václav Klaus, nebo někteří poslanci a senátoři.
„V případě pokračujícího podfinanocvání provozu letecké techniky dojde k postupnému snižování počtu provozuschopných letadel,“ vysvětlila Právu mluvčí náčelníka generálního štábu Mira Třebická.
Odstavená letadla pak armáda buď nechává v hangárech, kde počkají na dobu, kdy je bude možné opravit, nebo je prodává soukromým firmám. To už se stalo s dvěma letadly Tu-154.
Armáda často nemá peníze na generální revizi letadel
Příští rok by měl do důchodu odejít mezi politiky oblíbený tryskáč Challenger CL-601. Podle deníku Právo armádě chybí na opravu motorů 70 milionů. Letos se stěží podařilo sehnat 25 milionů korun na servisní prohlídku po deseti letech, která v současnosti probíhá.
Už letos by měl být odstaven proudový letoun Jak-40, protože chybí 15 milionů na generální opravu. Podobný osud čeká za dva roky i na druhý stroj tohoto typu.
Zbývají tedy dva letouny Airbus A-319. Ty ale podle Práva vystačí maximálně pro potřeby prezidenta, premiéra a ministra zahraničí. Airbusy se navíc využívají pro přepravu materiálu a vojáků do Afghánistánu. Jejich roční provoz ale ročně vyjde na 100 milionů.
Náčelník generálního štábu Vlastimil Picek uvedl, že politici se začínají zajímat o vojenské letouny Casa. Jejich provoz je levnější, vyjde na 30 milionů ročně, ale jsou méně komfortní. Nemají například zvukovou izolaci, a tak je na cestu potřeba přibalit špunty do uší.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe