Armáda musí odstavit stroje z vládní letky. Nemá na jejich údržbu

03.05.2012 8:53

Armáda už nemá peníze na provoz vládní letky. Třicet dopravních letounů a vrtulníků jsou stroje staré až čtyřicet let a vláda s pořízením nových nepočítá. Armáda přitom s jejich pomocí přepravuje nejenom vládní činitele, vojáky, ale i sportovce, pomáhá při evakuacích, nebo jiných záchranných pracích, a mapuje území republiky. Letoun z vládní letky také před časem přepravil do Španělska gorilu Moju. Informuje deník Právo.

Armáda musí odstavit stroje z vládní letky. Nemá na jejich údržbu
Foto: ParlamentníListy.cz
Popisek: Vojenský speciál na afghánském letišti

O vyřazení se uvažuje zejména v případě malých proudových letadel a vrtulníků. Tím pádem i politik s malým doprovodem bude do blízkého okolí létat velkým armádním airbusem 319. To se ale podle deníku Právo děje i v současnosti.

Politici budou muset létat s komerčními aerolinkami

Druhou možností pro vládní představitele je využívání komerčních aerolinek. Tímto způsobem občas cestuje také prezident Václav Klaus, nebo někteří poslanci a senátoři.

„V případě pokračujícího podfinanocvání provozu letecké techniky dojde k postupnému snižování počtu provozuschopných letadel,“ vysvětlila Právu mluvčí náčelníka generálního štábu Mira Třebická.

Odstavená letadla pak armáda buď nechává v hangárech, kde počkají na dobu, kdy je bude možné opravit, nebo je prodává soukromým firmám. To už se stalo s dvěma letadly Tu-154.

Armáda často nemá peníze na generální revizi letadel

Příští rok by měl do důchodu odejít mezi politiky oblíbený tryskáč Challenger CL-601. Podle deníku Právo armádě chybí na opravu motorů 70 milionů. Letos se stěží podařilo sehnat 25 milionů korun na servisní prohlídku po deseti letech, která v současnosti probíhá.

Už letos by měl být odstaven proudový letoun Jak-40, protože chybí 15 milionů na generální opravu. Podobný osud čeká za dva roky i na druhý stroj tohoto typu.

Zbývají tedy dva letouny Airbus A-319. Ty ale podle Práva vystačí maximálně pro potřeby prezidenta, premiéra a ministra zahraničí. Airbusy se navíc využívají pro přepravu materiálu a vojáků do Afghánistánu. Jejich roční provoz ale ročně vyjde na 100 milionů.

Náčelník generálního štábu Vlastimil Picek uvedl, že politici se začínají zajímat o vojenské letouny Casa. Jejich provoz je levnější, vyjde na 30 milionů ročně, ale jsou méně komfortní. Nemají například zvukovou izolaci, a tak je na cestu potřeba přibalit špunty do uší.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

O Vrběticích máte jasno

Paní Pekarová Adamová, případ byl odložen, tj. že se nepodařilo získat důkazy o spáchání tr. činu. A pokud je to jinak, proč příslušné orgány nezahájily tr. stíhání, trestní stíhání v nepřítpmnosti, nebo žádaly vydání atd.O vině rozhoduje soud, nikoliv policie nebo BIS. mŮŽETE MI PROSÍM ODPOVĚDĚT.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„To není normální.“ Zdražení kebabu v Německu. Co za tím je? Vážná slova přímo z ulice

16:53 „To není normální.“ Zdražení kebabu v Německu. Co za tím je? Vážná slova přímo z ulice

Svět je naruby! Kebab v Německu je nejdražší, co kdy byl! Ta tam je doba, co se klasický Döner nebo …